Mount & Blade II: Bannerlord na pierwszych screenach
Po roku od zapowiedzi Mount & Blade II: Bannerlord studio TaleWorlds Entertainment pokazało światu pierwsze screeny z gry. Czy średniowiecznej serii udało się wyewoluować z brzydkiego kaczątka w pięknego łabędzia?
Łukasz Szliselman
Od zeszłorocznej zapowiedzi Mount & Blade II: Bannerlord studio TaleWorlds Entertainment zamilkło, w skupieniu pracując nad swoją produkcją. W końcu twórcy zdecydowali się opublikować pierwsze screeny z gry. Bez zbędnego przedłużania, oto co zaprezentowali:
Patrząc na powyższe obrazki trudno mówić tu o rewolucji graficznej. Z pewnością jednak fani cyklu widzą znaczny postęp w stosunku do tego, co prezentowały poprzednie odsłony cyklu Mount & Blade. Niektóre modele nadal wydają się nieco kanciaste, ale za to tekstury są dużo bardziej szczegółowe. Warto pamiętać, co też twórcy wyraźnie zaznaczyli na każdej fotce, że oglądamy grę znajdującą się w produkcji, zatem pewne zmiany na pewno się jeszcze pojawią.
Screeny, screenami, ale wciąż z niecierpliwością czekamy na pierwsze konkrety na temat pełnoprawnej kontynuacji lubianego Mount & Blade. Więcej obrazków z Mount & Blade II: Bannerlord znajdziecie na stronie studia TaleWorlds Entertainment.
Pierwszy Mount & Blade zadebiutował w 2005 roku (w Polsce ponad trzy lata później). Pomimo raczej brzydkiej grafiki i masy niedociągnięć technicznych, gra przypadła do gustu miłośnikom sandboksów. Jak żadna inna produkcja pozwalała poczuć się jak średniowieczny rycerz, wrzucony w zawirowania polityczne wyimaginowanej krainy. Brak głównego wątku fabularnego oznaczał, że gracz mógł udać się w dowolną stronę, przyjąć każde zlecenie i dołączyć do wybranej frakcji. Prócz zręcznościowej walki i rozwoju postaci rodem z cRPG, Mount & Blade oferował elementy strategii – na swoje rozkazy można było mieć nawet kilkudziesięcioosobową armię.
Z czasem produkcja doczekała się rozszerzonej wersji, wydanej osobno jako Mount & Blade: Warband. W zasadzie otrzymywaliśmy to samo, ale dużo więcej – gracz mógł przykładowo dorobić się własnego królestwa i małżonki. Z czasem cykl doczekał się przeniesienia w historyczne realia oraz trybu multiplayer. O pozostałych wariacjach na temat serii Mount & Blade możecie przeczytać w tym miejscu.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- sandbox
- screeny (gry)
- TaleWorlds
- średniowiecze
- gry RPG
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany784149 Generał
Super! Już nie mogę się doczekać
Grę i tak kupię jako że M&B to jedna z moich ulubionych serii. Oczekuję tylko bardziej rozwiniętych opcji sterowania własnymi jednostkami na polu bitwy oraz by w miastach, wioskach działo się więcej :P
A i bardzo dobrze że akcja znów będzie rozgrywała się w średniowieczu :)
zanonimizowany881864 Generał
JA oczekuje cos podobnego jak tu jeden pisał ta grafika na ss jest wiele poprawiona widać :) Lecz oczywiscie dynamika zeby była lepsze i lepsze intrygi takie przerywniki filmowe by sie przydały i najlepiej poprawić cos w stylu ze mozna miec wlasne królestwo i nim władać jako król inni królowie beda to i to inni lordowie to i to bo tak w m&b warband to sie nic nie dzieje masz tylko swoje krolestwo i zajmujesz zamki itp nuda :D Więc mogliby to bardziej rozbudować :D Dac dynamike i ta grafika na ss co pokazali i bedzie git i oczywiscie mozliwosc robienia modów :D
zanonimizowany771628 Legend
Wszystko ładnie pięknie, no ale tych pustych miast to już nie przebaczę :(
zanonimizowany881864 Generał
@Up miasta pewnie po staremu ale nigdy nic nie wiadomo jeszcze nie wiadomo kiedy wyjdzie ta gra i ani nie dali zadnego beta gameplaya .
Yggdragsil Junior
Ludzie, ta gra ma taką grafę żeby pierdyliard wojowników podczas bitwy nie zamieniły jej w pokaz slajdów :P