Kontroler Steam okiem twórców gier
Serwis Gamasutra zebrał opinie twórców gier, którzy mieli już okazję pobawić się kontrolerem Steam, dzięki czemu poznaliśmy kilka nowych informacji na temat tego urządzenia.
Wczoraj miała miejsce zapowiedź kontrolera firmy Valve. Urządzenie wywołało niemałe poruszenie wśród graczy, gdyż radykalnie zmieni podejście do sterowania przy użyciu pada (brak gałek analogowych, niecodzienne rozłożenie przycisków, panele dotykowe, itd.). W serwisie Gamasutra ukazał się ciekawy artykuł, w którym zebrano opinie niezależnych deweloperów, mających już okazję obcować z nowym gadżetem.

Jednym z wybrańców okazał się Dan Tabar ze studia Data Realms (twórcy gry Planetoid Pioneers). Stwierdził on, że:
„Valve naprawdę stara się wszystko przemyśleć. (…) Pytają się, czy rzeczywiście potrzebujemy gałek analogowych? Dlaczego w normalnym kontrolerze palce umieszczone z tyłu właściwie nic nie robią? Dlaczego nie ma tam łopatek?”
Kontroler według Tabara jest bardzo „elastyczny”. Jedną z jego ciekawszych funkcji jest możliwość konfigurowania poszczególnych stref na panelach dotykowych. Przykładowo można przypisać kombinację klawiszy Shift + W na jego samą górę, co spowoduje bieg postaci w pierwszoosobowej strzelance. Oczywiście to tylko jedna z wielu opcji, ponieważ sprzęt pozwoli na „niemal wszystko”.

Chris Remo, projektant i scenarzysta gry The Cave, pograł sobie na nowym padzie w nadchodzącą produkcję Broken Age i stwierdził:
„Po prostu podłączyliśmy go i działał. (…)Nie mieliśmy żadnego specjalnego wsparcia, ani nic innego. Działał naprawdę bardzo, bardzo dobrze. Byłem pod wielkim wrażeniem imitacji działania myszki.”
Zdradził, że kontroler posiada niewielki głośnik, wydający z siebie dźwięk podobny do tego, co można usłyszeć podczas kręcenia kołem fortuny. Gdy pod panel dotykowy przypisany jest ruch myszką, to podczas szybkich ruchów „tiki” nasilają swoją częstotliwość i na odwrót. Dzięki temu ma się wrażenie obcowania z „mechanicznym urządzeniem”.

W tym roku do wybranych użytkowników Steama zostanie wysłanych 300 testowych egzemplarzy tego kontrolera. Jeżeli chcecie załapać się do grona szczęśliwców, to zastosujcie się do instrukcji, którą opublikowano przy okazji ujawnienia Steam Machines. Obecnie nie znamy dokładnej daty premiery sprzętu ani jego ceny. Kolejne informacje mają być sukcesywnie ujawniane w najbliższym czasie.
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
hardcoholic Generał

Jaka jest roznica miedzy kontrolerami trzeciej i siodmej generacji konsol?
spoiler start
Jakies 30 lat
spoiler stop
kaszanka9 Legend

jaalboja [6] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-kontroler-steam-okiem-tworcow-gier/z9c51619?N=1#post0-12916504
Jak sobie wyobrażasz używanie tych łopatek?
normalnie...
zanonimizowany428709 Senator
Dla mnie, posiadacza wszystkich PSek do tej pory brak fizycznych analogów może być problemem. Obym się mylił!
tybet2 Generał
Od kiedy makra są problemem? Boli Cię, że są większe możliwości niż kiedyś? Makra bardzo pomagają np. w MMORPGach lub strategiach. Nawet bez makr masz programy do Windowsa, w których możesz robić całkiem niezłe skrypty co do milisekundy.
Rammi Pretorianin

To przypisywanie kombinacji klawiszy do jednego pola to lekka przesada, ponieważ przykładowo nooby ze SFIV nadal będą "produkować" combosy jednym przyciskiem. Świetnie -_-' Także problem makr nigdy nie zginie...