Kontroler Steam okiem twórców gier

Serwis Gamasutra zebrał opinie twórców gier, którzy mieli już okazję pobawić się kontrolerem Steam, dzięki czemu poznaliśmy kilka nowych informacji na temat tego urządzenia.

futurebeat.pl

Kamil Zwijacz

Wczoraj miała miejsce zapowiedź kontrolera firmy Valve. Urządzenie wywołało niemałe poruszenie wśród graczy, gdyż radykalnie zmieni podejście do sterowania przy użyciu pada (brak gałek analogowych, niecodzienne rozłożenie przycisków, panele dotykowe, itd.). W serwisie Gamasutra ukazał się ciekawy artykuł, w którym zebrano opinie niezależnych deweloperów, mających już okazję obcować z nowym gadżetem.

Kontroler Steam pozbawiony będzie gałek analogowych. - Kontroler Steam okiem twórców gier - wiadomość - 2013-09-28
Kontroler Steam pozbawiony będzie gałek analogowych.

Jednym z wybrańców okazał się Dan Tabar ze studia Data Realms (twórcy gry Planetoid Pioneers). Stwierdził on, że:

„Valve naprawdę stara się wszystko przemyśleć. (…) Pytają się, czy rzeczywiście potrzebujemy gałek analogowych? Dlaczego w normalnym kontrolerze palce umieszczone z tyłu właściwie nic nie robią? Dlaczego nie ma tam łopatek?”

Kontroler według Tabara jest bardzo „elastyczny”. Jedną z jego ciekawszych funkcji jest możliwość konfigurowania poszczególnych stref na panelach dotykowych. Przykładowo można przypisać kombinację klawiszy Shift + W na jego samą górę, co spowoduje bieg postaci w pierwszoosobowej strzelance. Oczywiście to tylko jedna z wielu opcji, ponieważ sprzęt pozwoli na „niemal wszystko”.

Sterowanie zaprezentowane na przykładzie gry Portal 2. - Kontroler Steam okiem twórców gier - wiadomość - 2013-09-28
Sterowanie zaprezentowane na przykładzie gry Portal 2.

Chris Remo, projektant i scenarzysta gry The Cave, pograł sobie na nowym padzie w nadchodzącą produkcję Broken Age i stwierdził:

„Po prostu podłączyliśmy go i działał. (…)Nie mieliśmy żadnego specjalnego wsparcia, ani nic innego. Działał naprawdę bardzo, bardzo dobrze. Byłem pod wielkim wrażeniem imitacji działania myszki.”

Zdradził, że kontroler posiada niewielki głośnik, wydający z siebie dźwięk podobny do tego, co można usłyszeć podczas kręcenia kołem fortuny. Gdy pod panel dotykowy przypisany jest ruch myszką, to podczas szybkich ruchów „tiki” nasilają swoją częstotliwość i na odwrót. Dzięki temu ma się wrażenie obcowania z „mechanicznym urządzeniem”.

Rozłożenie przycisków w kontrolerze Steam. - Kontroler Steam okiem twórców gier - wiadomość - 2013-09-28
Rozłożenie przycisków w kontrolerze Steam.

W tym roku do wybranych użytkowników Steama zostanie wysłanych 300 testowych egzemplarzy tego kontrolera. Jeżeli chcecie załapać się do grona szczęśliwców, to zastosujcie się do instrukcji, którą opublikowano przy okazji ujawnienia Steam Machines. Obecnie nie znamy dokładnej daty premiery sprzętu ani jego ceny. Kolejne informacje mają być sukcesywnie ujawniane w najbliższym czasie.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2013-09-29
02:26

hardcoholic Generał

hardcoholic

Jaka jest roznica miedzy kontrolerami trzeciej i siodmej generacji konsol?

spoiler start

Jakies 30 lat

spoiler stop

Komentarz: hardcoholic
2013-09-29
01:47

kaszanka9 Legend

kaszanka9

jaalboja [6] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-kontroler-steam-okiem-tworcow-gier/z9c51619?N=1#post0-12916504

Jak sobie wyobrażasz używanie tych łopatek?

normalnie...

Komentarz: kaszanka9
2013-09-29
01:35

zanonimizowany428709 Senator

Dla mnie, posiadacza wszystkich PSek do tej pory brak fizycznych analogów może być problemem. Obym się mylił!

Komentarz: zanonimizowany428709
2013-09-29
01:13

tybet2 Generał

Od kiedy makra są problemem? Boli Cię, że są większe możliwości niż kiedyś? Makra bardzo pomagają np. w MMORPGach lub strategiach. Nawet bez makr masz programy do Windowsa, w których możesz robić całkiem niezłe skrypty co do milisekundy.

Komentarz: tybet2
2013-09-28
17:09

Rammi Pretorianin

Rammi
😍

To przypisywanie kombinacji klawiszy do jednego pola to lekka przesada, ponieważ przykładowo nooby ze SFIV nadal będą "produkować" combosy jednym przyciskiem. Świetnie -_-' Także problem makr nigdy nie zginie...

Komentarz: Rammi

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl