Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 2 marca 2015, 20:10

autor: Adrian Werner

Mortal Kombat X doczeka się wersji mobilnej

Studio NetherRealm zapowiedziało mobilne Mortal Kombat X. Będzie to odrębna produkcja, od podstaw opracowana z myślą o ekranach dotykowych.

W ostatnich latach studio NetherRealm coraz odważniej poczyna sobie na rynku mobilnym. Wpierw zespół opracował ciekawą edycję Injustice: Gods Among Us, przygotowaną od podstaw z myślą o ekranach dotykowych, a na początku tego roku wypuścił udane WWE Immortals. Nie zdziwiliśmy się więc zbytnio, gdy dzisiaj twórcy poinformowali, że pracują nad odrębną edycją Mortal Kombat X, przeznaczoną wyłącznie na smartfony i tablety.

Na razie autorzy nie podzielili się zbyt wieloma konkretami na temat gry i zadowolili się jedynie stwierdzeniem, że przypominać ona będzie to, co oferowało mobilne Injustice: Gods Among Us. W rzeczywistości daje nam do bardzo dobre pojęcie o tym, jakie plany ma NetherRealm.

Wnioskujemy więc, że produkcja będzie podążała podobną ścieżką fabularną jak pierwowzór, choć scenariusz zostanie jednocześnie mocno okrojony. Podczas zabawy nasze zadania ograniczą się głównie do obijania przeciwników w pojedynkach jeden na jednego. Mechanizmy walki zostaną dostosowane do specyfiki ekranów dotykowych i zajmiemy się wyprowadzaniem ciosów oraz wykonywaniem uników poprzez kreślenie palcem odpowiednich gestów. Zabraknie natomiast opcji swobodnego poruszania bohaterem po arenie.

Istotną rolę odegra kolekcjonowanie postaci. Zrealizowane to zostanie w formie przypominającej karcianki. Zabawę zaczniemy więc z garstka grywalnych wojowników, a potem będziemy otrzymywali kolejnych w nagrodę za wygrane pojedynki i ukończone wyzwania, tym samym regularnie powiększając naszą „talię”. Poza kampanią fabularną pojawi się także sieciowy tryb multiplayer pozwalający na rywalizowanie z innymi graczami.

Mobilna wersja Mortal Kombat X ma zadebiutować w najbliższych miesiącach. W planach są wersje na urządzenia z systemami iOS i Android. Produkcja oparta zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej