Mocne, ale szczere wyznanie ukraińskich twórców STALKER 2. „Nie możemy oznajmić graczom, że połowa zespołu codziennie nie ma prądu, tydzień po tygodniu”

Twórcy S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl opowiedzieli o trudnym cyklu deweloperskim gry oraz o tym, jak na niego wpłynęła wojna.

Adrian Werner

Mocne, ale szczere wyznanie ukraińskich twórców STALKER 2. „Nie możemy oznajmić graczom, że połowa zespołu codziennie nie ma prądu, tydzień po tygodniu”, źródło grafiki: GSC Game World..
Mocne, ale szczere wyznanie ukraińskich twórców STALKER 2. „Nie możemy oznajmić graczom, że połowa zespołu codziennie nie ma prądu, tydzień po tygodniu” Źródło: GSC Game World..

Redaktorzy serwisu IGN mieli ostatnio okazję porozmawiać z prezesem studia GSC Game World. Jewgien Grigorowicz opowiedział im o trudnym cyklu deweloperskim gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Przyznał on, że produkcja ta nie zadebiutowała w idealnym stanie technicznym. Jak tłumaczy, GSC Game World to niezależne studio, które nie może polegać na wsparciu dużych wydawców. Oczywiście w tym wypadku pracę mocno utrudniła również wojna w Ukrainie. Twórcy nie chcą jednak wykorzystywać tego jako wymówki, bo uważają, że graczy, którzy wydali swoje pieniądze na grę, często może to nie obchodzić. Jak stwierdziła reżyserka kreatywna projektu Maria Grigorowicz:

Nie możemy oznajmić graczom, że połowa zespołu codziennie nie ma prądu, tydzień po tygodniu. Że niektórzy z naszych ludzi nie mogą spać w nocy z powodu dronów, z powodu pocisków. I dzieje się to codziennie. A jak ludzie mogą w ogóle przeżyć, kiedy nie mogą spać?. Na przykład teraz wielu naszych ludzi ma problemy z ogrzewaniem swoich mieszkań, bo jest bardzo zimno, a Rosja atakuje infrastrukturę energetyczną. […] Ale to jest branża gier i nie możemy się tym tłumaczyć.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Niemniej twórcy mają nadzieje, że gracze, którzy obejrzą film dokumentalny War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2, zrozumieją, jak trudny cykl produkcyjny stoi za grą i dzięki temu wykażą się wyrozumiałością.

Pomimo obaw deweloperów, społeczność nie ukarała ich za stan techniczny produkcji. Dość powiedzieć, iż sprzedała się ona w ponad milionie egzemplarzy w raptem dwa dni od premiery. Z kolei na Steamie gra jest chwalona w 84% recenzji użytkowników, co serwis kategoryzuje jako „bardzo pozytywny” odbiór projektu. Twórcy spodziewali się znacznie gorszego wyniku. Grigorowicz chce jednak kontynuować ulepszanie tytułu, bo jego celem jest, aby w przyszłości S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl miał przynajmniej 90% pozytywnych recenzji na Steamie.

Przypomnijmy, że gra dostępna jest na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S. W momencie premiery produkcja trafiła także do abonamentu PC Game Pass / Game Pass Ultimate.

  1. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl na Steamie
  2. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
  3. S.T.A.L.K.E.R. 2 – poradnik do gry
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2024

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

6.2

Gracze

7.9

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku

Następny
Sony tak bardzo bało się Microsoftu, że zawalczyło o trzy gry GTA. Dziś to najbardziej kultowe odsłony, ale wtedy PlayStation kupiło kota w worku

Nowa mroczna strzelanka o przetrwaniu postawi na niezwykle gęsty klimat, kojarzący się z FEAR, Resident Evil czy Dead Space. Total Chaos sprawdzimy niebawem

Poprzedni
Nowa mroczna strzelanka o przetrwaniu postawi na niezwykle gęsty klimat, kojarzący się z FEAR, Resident Evil czy Dead Space. Total Chaos sprawdzimy niebawem

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl