Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 kwietnia 2014, 17:11

autor: Adrian Werner

Miniverse - nietypowa gra logiczna zmierza na iOS

Studio Ryt Games zapowiedziało projekt Miniverse. Będzie to mobilna gra logiczna, w której zajmiemy się transportowaniem astronautów przez pełną zagrożeń pustkę kosmiczną.

Studio Ryt Games powoli kończy prace nad projektem Miniverse, czyli nietypową grą logiczną, która zmierza na urządzenia mobilne z systemem iOS. Premiera zaplanowana została na 30 czerwca tego roku.

   - Miniverse – oficjalna strona gry

W grze naszym zadaniem będzie zapewnienie ubranym w kombinezony ludziom bezpiecznej podróży przez pustkę kosmiczną, tak aby mogli cali i zdrowi dotrzeć do swoich statków gwiezdnych. Osoby liczące na realistyczny symulator zawodu astronauty będą musiały poszukać innej produkcji. Miniverse podchodzi bowiem do tej tematyki w mocno zakręcony sposób. Mianowicie postacie będziemy mogli przeciągać po mapie jedynie wtedy, gdy będą stały na planetach.

Ilość osób, które damy radę zmieścić na jednym ciele niebieskim ma być ograniczona, a kandydatów do podróży zawsze będzie znacznie więcej niż potencjalnych środków tego transportu. Wymusi to staranne zaplanowanie wszystkich posunięć zanim jeszcze wykonamy pierwszy ruch. Autorzy obiecują wysoki poziom trudności, który solidnie przetestuje spryt nawet doświadczonych fanów gier logicznych.

O to, aby nie było zbyt łatwo zadba obecność na mapach śmiercionośnych laserów. Kontakt z nimi zakończy się dla każdego z kosmonautów szybkim zgonem i dlatego konieczne będzie staranne eliminowanie tych zagrożeń (np. poprzez stawianie barier energetycznych). Jednocześnie nie zawsze damy radę przygotować się na każdą ewentualność i czasem pozostanie nam jedynie wykonywanie ręcznie spanikowanych uników.

Dodatkowym urozmaiceniem mają być specyficzne cechy planet wykorzystywanych do transportu. Niektóre z nich zamarzną, jeśli zbyt długo będą przebywały z dala od słońca. Inne mają być tykającymi bombami, co wymusi ich wykorzystanie zanim przypisany im zegar odliczy do zera. Wszystko to w sumie powinno dać grę logiczną, której zasady będą proste do opanowania, ale jednocześnie na tyle różnorodne, że zapewnią długie godziny zabawy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej