Xbox Series X w końcu pozwala grać offline, jest istotna zmiana
Po najnowszej aktualizacji konsoli Xbox Series X nie jest już wymagane połączenie z Internetem w celu uruchomienia gier z płyty. Występują jednak pewne wyjątki.

Źródło fot. powyżej: Unsplash/Louis-Philippe Poitras.
Niemożność grania na Xboksie z powodu braku dostępu do Internetu odchodzi częściowo do przeszłości. Microsoft udostępnił aktualizację o numerze 2208, która luzuje kontrowersyjne zabezpieczenie DRM.
Granie bez Internetu
Na konsolach Xbox Series X umożliwiono graczom uruchamianie gier (także z Xboxa One) przy użyciu samej płyty bez dodatkowej weryfikacji licencji i pobierania dodatkowych plików przy instalacji. Do wyjątków należą produkcje pochodzące z usługi Xbox Game Pass (w celu sprawdzenia, czy subskrypcja jest aktywna), tytuły z Xbox Classic i 360 (za sprawa wstecznej kompatybilności) oraz produkcje niebędące w całości dostępne w trybie offline z fizycznego nośnika, jak np. Forza Horizon 5 czy Halo Infinite.
Konsolę Xbox Series X kupisz tutaj
Nowinę nagłośnił na YouTubie kanał Hikikomori Media, gdzie prezenter pokazał, jak włącza gry na Xboxie Series X pozbawionym dostępu do Internetu. Wykonał to bez zakończenia procesu instalacji i pobrania aktualizacji (co nie było wcześniej możliwe). Udało mu się zagrać w Resident Evil: Village (wersję na Xboxa Series X/S) oraz gry przeznaczone na Xboxa One, jak np. Devil May Cry HD Collection czy NieR: Automata. Niestety przy braku połączenia z siecią nie udało się uruchomić Deadly Premonition na Xboxa 360 oraz Panzer Dragoon Orta na pierwszego Xboxa.
Doniesienia zostały oficjalnie potwierdzone przez główną inżynierkę Xboksa Eden Marie na Twitterze, która stwierdziła, że „w zdecydowanej większości przypadków” DRM nie był potrzebny. Jednak nadal część gier może wymagać aktualizacji w celu „zapewnienia najlepszych doświadczeń”. Natomiast klasyka z Xboxa 360 i oryginalnego Xboxa zawiera pliki, które „nie mogą zostać użyte bezpośrednio”.

Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM
Komentarze czytelników
igorr2916616730 Junior
No i to zaważyło na kupnie tej konsoli w moim przypadku. Gram tylko ofline. I nie ja jeden jak widać. Problematyczne zostają gry które przechodzi się w kilka godz. Uprawiając tą formę rozrywki. Może kiedyś doczekam takich rozwiązań na xbox series jak w dawnych platformach typu PS 2 lub 3.
hardcoholic Generał

Co kto lubi, byloby dobrze gdyby byl wybor. Tez kiedys zbieralem :]
prekor Generał

Na konsolach dalej będzie można kupować pudełka. Po prostu będzie to rynek dla pasjonatów i kolekcjonerów. Podobnie jak vintyle i BR.
hardcoholic Generał

Po prostu zamiast kartridzy bedziecie zbierac figurki. A prawo do rezygnacji z uslugi nie wygasnie nigdy :p
prekor Generał

Tak samo mówiono o poprzedniej generacji. Też miała być tą ostanią gdzie jest napęd Na konsolach jest aż nadto wiele powodów żeby nie iść w all -digital . Zwłaszcza tak nie pewnych czasach. Poza tym żadna z firm nie zrezygnuje z ryku wartego 15 mld. I tutaj mówię o sprzedaży gier nowych a nie żadnych używek które nie są liczone do ogólnego bilansu. Moim zdaniem rynek pudełkowy się ostanie i gry w pudełkach będą wychodzić na podobnych zasadach co vintyle i filmy na BR. No i trzeba pamiętać ,że rynek cyfrowy na konsolach jest inny od tego na PC. Na poszczególnych konsolach nie będzie dziesiątków laucherów i key schops jak to ma miejsce na PC. Duże , średnie i małe sieci dataliczne pełnią ważne rolę regulatorów cen gier. Bez tego miał byś jedynie słuszny sklep właściciela danej platformy i gry po 500 zł bez żadnej legalnej alternatywy, To że konsole nie poszxły w all -digtal to świetna rzecz dla klienta. I oby to tak zostało dopóki to wszystko nie zostanie wyparte przez chmurę Coepo właśnie do tego dąży żeby się pozbyć hardwaru a wraz znikną wszelkie prawa klienta.