Mass Effect: Andromeda – nowe informacje na temat trybu wieloosobowego

W serwisie Twitter pojawiło się zatrzęsienie informacji dotyczących trybu wieloosobowego w grze Mass Effect: Andromeda i niejako jego związku z kampanią solową. Ponadto Aaryn Flynn wypowiedział się na temat popremierowego rozwoju multiplayera i ewentualnej wersji gry na Nintendo Switch.

Michał Jodłowski

15

Sporo nowych informacji na tematach gry Mass Effect: Andromeda wypłynęło za pośrednictwem wpisów deweloperów wspomnianej produkcji w serwisie Twitter. Mowa o producencie Fernandzie Melo i projektancie Ianie Frazierze. Dotyczą one przede wszystkim funkcji Strike Team, czyli zadań pobocznych, które można wykonać albo za pomocą sterowanych przez sztuczną inteligencję drużyn szturmowych, albo samemu w trybie wieloosobowym. Dowiedzieliśmy się też, jak będzie wyglądało popremierowe wsparcie trybu wieloosobowego opisywanego tytułu.

Strike Team – z czym to się je?

Zacznijmy od tego, że każda drużyna jest generowana losowo i nie możemy jej w żaden sposób personalizować. Na ich rekrutację musimy wydać tzw. Mission Funds, które zdobywamy albo za pomocą misji Strike Team, albo przez granie w trybie wieloosobowym. Wszystkie zaczynają z jedną cechą, co w pewnym sensie decyduje o jej przydatności do danego rodzaju zadań – np. grupa wyposażona w noktowizory sprawdzi się w operacjach nocnych, a kroganie w szturmach. Co ciekawe, oprócz zdobywania doświadczenia i kolejnych poziomów, drużyny szturmowe nabywają kolejne cechy: pozytywne lub negatywne, w zależności od sukcesu bądź porażki (nigdy jednak nie giną). Podobnie jak w przypadku Dragon Age: Inkwizycji, misje typu Strike Team zajmują czas rzeczywisty, zaś szansa sukcesu opisywana jest w sposób procentowy. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby kilka oddziałów działało w tym samym czasie. Jeśli szturmowcy wrócą z tarczą, dostają pełną pulę EXP-a, a Ryder otrzymuje „specjalną nagrodę”, w przeciwnym wypadku w grę wchodzi tylko zredukowana liczba punktów doświadczenia. Z wpisów Fraziera wynika też, że gracz, oprócz podnoszenia poziomu, może również zapewnić drużynom szturmowym lepszy sprzęt, co zwiększy prawdopodobieństwo sukcesu. Warto dodać, że samodzielne wykonanie misji w trybie wieloosobowym sprawi, że otrzymamy zarówno nagrodę dla Rydera w kampanii solowej, jak i bonusy multiplayerowe. Ważną informacją jest ponadto fakt, że nie wszystkie zadania typu Strike Team można powtarzać – do tych grywalnych jedynie w trybie jednoosobowym można podejść tylko raz.

Popremierowy rozwój multiplayera

Aaryn Flynn, dyrektor generalny BioWare, zdradził również na Twitterze (dzięki, Destructoid), że popremierowy rozwój trybu wieloosobowego Mass Effect: Andromedy będzie taki sam, jak w przypadku Mass Effect 3. Innymi słowy: wszelkie dodatki wydane na potrzeby multiplayera otrzymamy za darmo.

Mass Effect: Andromeda zadebiutuje 23 marca 2017 roku na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Producent nie wyklucza również, że w przyszłości ukaże się wersja na Nintendo Switch, jeśli tylko pojawi się na nią zapotrzebowanie, choć w tej chwili takie plany nie istnieją.

Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: Andromeda

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 21 marca 2017
Mass Effect: Andromeda - Encyklopedia Gier
7.0

GRYOnline

6.9

Gracze

7.4

Steam

7.2

OpenCritic

Wszystkie Oceny
Oceń

4

Wieści ze świata (No Man’s Sky, CoD: Modern Warfare Remastered, Overwatch, For Honor) 8/3/2017

Następny
Wieści ze świata (No Man’s Sky, CoD: Modern Warfare Remastered, Overwatch, For Honor) 8/3/2017

CD Projekt RED poszukuje osoby na stanowisko Junior Community Specialist

Poprzedni
CD Projekt RED poszukuje osoby na stanowisko Junior Community Specialist

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl