Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry

Daniel Vávra, współtwórca dwóch pierwszych odsłon serii Mafia, zdradził w wywiadzie, że w stworzonym przez niego scenariuszu do trzeciej części cyklu występowało dwóch grywalnych bohaterów. Okazało się jednak, że firma 2K Games odpowiedzialna za wydanie gry całkowicie odrzuciła jego pomysł.

Paweł Woźniak

Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry.
Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry.
Mafia 3 miała mieć dwóch bohaterów w scenariuszu Daniela Vávry - ilustracja #1
Mafia III mogła być zupełnie inną grą.

Wczoraj na czeskim kanale UM3L3C na YouTube pojawił się fragment wywiadu z Danielem Vávrą – scenarzystą i współtwórcą takich gier jak Mafia, Mafia II oraz Kingdom Come: Deliverance. Na zamieszczonym niżej wideo Vávra przedstawił swoim rozmówcom nieco szczegółów dotyczących jego autorskiej wersji scenariusza do Mafii III, który zaprezentował 2K Games jeszcze przed odejściem ze studia Illusion Softworks w 2009 roku (co tak właściwie sugeruje, że deweloperzy myśleli o kontynuacji serii jeszcze przed debiutem „dwójki”).

Vávra zdradził, że podstawowym założeniem w Mafii III miała być rozgrywka dwoma różnymi bohaterami – gangsterem oraz policjantem. Losy obu postaci miały się przeplatać, a więc jako stróż prawa rozwiązywalibyśmy sprawy własnych przestępstw. Jak jednak przedstawił to scenarzysta, takie zadanie wcale nie miało należeć do prostych, mimo że znalibyśmy nasze dokładne działania jako kryminalista. Vávra w takim pomyśle widział ogromny potencjał, aczkolwiek szybko okazało się, że postawieni wyżej deweloperzy nie podzielali jego entuzjazmu i z pierwotnego konceptu zachowali tylko ramy czasowe przedstawionych wydarzeń (tj. lata 60.).

Twórca zdradził także, iż nadal jest w posiadaniu oryginalnego scenariusza, ale nie jest pewien, czy mimo upływu lat może legalnie o nim mówić (prawa autorskie do dokumentu oryginalnie posiada 2K Games), więc dla własnego bezpieczeństwa nie zamierza dalej wgłębiać się w ten temat. Vávra powiedział również, że przygotowany przez niego skrypt był rozbudowany i pracował nad nim przez długi czas, ale zaznaczył, iż jego odrzucenie było tylko jednym z wielu czynników mających wpływ na odejście ze studia.

Mafia III

Mafia III

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 7 października 2016

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.7

Gracze

5.7

Steam

6.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

40

Paweł Woźniak

Autor: Paweł Woźniak

Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-10-01
18:36

UrBan_94 Senator

UrBan_94

No szkoda, ale czekam na jakieś wieści o Kingdom Come 2.

Komentarz: UrBan_94
2020-10-01
18:41

tRikson Pretorianin

tRikson

Ten Vavra brzmi jak jakiś janusz gier pokroju Sapkowskiego

Komentarz: tRikson
2020-10-01
19:54

zanonimizowany767782 Senator

Powiem szczerze, ze nie tak dawno zastanawialem sie nad tym w jaka gre chcialbym zagrac i wlasnie tez mialem taki pomysl, aczkolwiek ja zamiast gangstera bylem za seryjnym, brutalnym morderca
Generalnie pomysl mega

Komentarz: zanonimizowany767782
2020-10-01
20:16

Game_0ver Konsul

Game_0ver

Vávra zdradził, że podstawowym założeniem w Mafii III miała być rozgrywka dwoma różnymi bohaterami – gangsterem oraz policjantem.

Chętnie zobaczyłbym Mafię w takiej wersji. Miałem nadzieję jeszcze przed premierą GTA V, że może tam w końcu będzie dane nam grać dwoma bohaterami, gdzie jeden byłby policjantem, a drugi kryminalistą, a ich drogi w trakcie fabuły przeplatałyby się. Jednak w serii GTA raczej by to nie wypaliło, nie mówiąc już o tym, że raczej nie będzie dane nam tam nigdy zagrać policjantem.

Ale do Mafii taki zabieg by pasował. Coś ala L.A. Noire i Sleeping Dogs, ale w klimacie Mafii. Więc mam nadzieję, że kiedyś skorzystają z tego pomysłu.

Komentarz: Game_0ver
2020-10-01
22:22

Philus Junior

Pamiętam stare Getaway oraz Getaway Black Monday na PS2 w Londynie gdzie można było zobaczyć historię i jak policjant a jak kryminalist. Dalej kreator serii zrobił LA Noire gdzie nawet był bohater z Getaway, Hammond.

Komentarz: Philus

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl