Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 lutego 2021, 18:50

autor: Karol Laska

LoL: Patch 11.4 - ważne zmiany w dżungli, osłabienie Samiry

Riot Games wprowadziło nową aktualizację do League of Legends. Znajdziemy w niej sporo zmian balansujących zarówno dżunglę, jak i dżunglerów czy też „nerf” Samiry.

PATCH 11.4 W LOL-U TO:
  1. mniej złota i doświadczenia za eliminację stworów w dżungli;
  2. znaczne osłabienie Samiry, zwłaszcza na wczesnych poziomach;
  3. wzmocnienie paru dżunglerów, m.in. Amumu.

Do gry League of Legends wszedł niedawno patch 11.4 balansujący niektórych bohaterów. Jak twórcy sami przyznali, skupili się przede wszystkim na osłabieniu Samiry, czyli postaci, która cieszyła się ostatnio sporą liczbą banów w wyborze draft, a także obniżeniu profitów płynących z czyszczenia obozów w dżungli. W tej aktualizacji nie otrzymaliśmy żadnych skórek, ale twórcy uspokajają – te mają pojawić się już w niedalekiej przyszłości.

Dla osób leniwych Riot Games przygotowało streszczającą zmiany grafikę:

LoL: Patch 11.4 - ważne zmiany w dżungli, osłabienie Samiry - ilustracja #1
Zmiany w patchu 11.4 w pigułce. Źródło: Riot Games

Samira – zmiany

Każda umiejętność Samiry doczekała się drobnych zmian, a większość z nich ma na celu nieco osłabić bohaterkę, szczególnie na wczesnych poziomach (co potwierdza wprowadzenie skalowania obrażeń na skillu biernym oraz zmiana liczb w tej materii przy Q [Smykałka]). Jej W (Wirujące ostrze) trwa teraz nieco krócej, a doskok (E - Dziki Pęd) odbywa się ze zmniejszoną prędkością i nie może zostać wykonany przez sojuszników (za to możemy, dzięki nowym zmianom, przeskakiwać przez wrogie wieże). Jedynym, śladowym „buffem” jest sekundowe zmniejszenie czasu odnowienia „ulti” Samiry (Piekielny spust), czego raczej mocno nie odczujemy.

Obozy w dżungli

Riot Games zauważyło, że dżungla potrafi zapewnić, przy odpowiednim jej wykorzystaniu, zbyt dużą przewagę w niektórych rozgrywkach. Sposób na lekkie osłabienie jej roli odnalazło w likwidacji części profitów płynących z pokonywania obozowisk stworów. Oznacza to, prościej mówiąc, mniej doświadczenia i złota dla graczy za zabijanie mobów. Tyczy się to 4 rodzajów stworzeń – Ponurników, Dużych Skalniaków, Małych Skalniaków oraz Szkarłatnych Brzytwodziobów.

Dżunglerzy ze sporą liczbą „buffów”

Twórcy chcieli zrekompensować powyższe zmiany graczom, których ulubioną rolą są właśnie dżunglerzy, dlatego ulepszyli część postaci popularnych na tej pozycji. Ucieszą się zapewne fani Amumu, bo ten zyskał nieco więcej zdrowia, a i zadaje więcej obrażeń ze swojego E (Histeria). Z kolei Lee Sin może nieco częściej używać swojego Q (Fala dźwięku), gdyż zmniejszony został czas odnowienia tejże umiejętności. Ponadto mocniejszymi atakami podstawowymi (o parę punktów) dysponuje Tryndamere.

Wyjątkiem z całej grupy jest Skarner, który jako jedyny dżungler został osłabiony ze względu na to, jak dobrze radzi sobie w aktualnej mecie. Zdrowie czempiona zostało zmniejszone, ponadto będzie wolniej je odzyskiwał.

Przedmioty i sklep

Niedawno Riot Games całkowicie przemodelowało wygląd sklepu wraz z jego ofertą. W patchu 11.4 postarano się o parę funkcji mających na celu łatwiejsze korzystanie z niego. Przede wszystkim została zwiększona ogólna wydajność. Ponadto możemy zmienić rozmiar sklepowego interfejsu, a dostępne w nim talizmany są teraz na bieżąco segregowane w zależności od naszego aktualnego wyposażenia.

Co do konkretnych przedmiotów, to ulepszenia doczekało się Ostrze Gniewu Guinsoo. Umożliwi ono naszym postaciom jeszcze częstsze atakowanie. Wzmocnione zostały również Morellonomicon (większa moc umiejętności), Śmiertelne Przypomnienie (mocniejsze obrażenia od ataku) czy Chempunkowy Łańcuchowy Miecz (wyższa liczba punktów zdrowia). „Buffów” doczekały się także mało popularne przedmioty dla magów – Kosmiczny Impuls, Wieczna Zmarzlina oraz Wieczna Zima. Mocniej oberwało się tak naprawdę tylko Odnowieniu Kamienia Księżycowego, które zapewni od teraz mniejsze leczenie.

Poprawki techniczne

Oczywiście doczekaliśmy się eliminacji drobnych bugów oraz różnych zmian technicznych, z których chyba wypada wyróżnić aktualizację otrzymywanego leczenia. To będzie od teraz wyświetlało się tylko używającemu go graczowi i jego sojusznikom, będzie także sygnalizowane innym kolorem i efektami w porównaniu do zwykłego paska zdrowia.

  1. League of Legends – poradnik do gry
  2. Strona internetowa gry League of Legends