Płatne usługi YouTube znalazły już 100 milionów chętnych. Coraz więcej osób woli wydać swoje pieniądze, aby nie zaprzątać sobie głowy reklamami.
Google podało kilka danych związanych z płatnymi usługami YouTube. Liczba użytkowników planów subskrypcyjnych przekroczyła 100 milionów, co może być uznawane za kamień milowy. Jeszcze w listopadzie 2022 roku 80 mln osób płaciło za dostęp do YouTube Premium czy YouTube Music. To oznacza że korzyści płynące z wykupienia tych usług przyciągają coraz większe grono internautów.
Sundar Pichai, CEO Google I holdingu Alphabet powiedział, podsumowując czwarty kwartał finansowy 2023 roku, że działalność subskrypcyjna Google – która obejmuje płatne plany YouTube – przekroczyła 15 miliardów dolarów rocznie. Dyrektor biznesowy Google Philipp Schindler podkreślił natomiast, że dla firmy subskrybenci są obecnie ważniejsi niż pozostali użytkownicy.
YouTube Music i Premium osiągnęły dobre wyniki. Użytkownicy Premium zapewniają naszym partnerom i YouTube większą wartość niż nawet użytkownicy z reklamami. Średnio każda dodatkowa rejestracja w usłudze Premium zwiększa zyski twórców, partnerów muzycznych i medialnych oraz samego YouTube – dyrektor biznesowy firmy, Philipp Schindler.
Wyszukiwarkowy gigant uruchomił płatne plany dla YouTube w 2015 roku, w postaci usługi Red i Music. Obecnie YouTube Premium (czyli dawniejsze Red) kosztuje w Polsce 25,99 zł miesięcznie, a Music 21,99 zł (ceny zawierają VAT). W zamian dostajemy m.in. brak reklam, wyższą jakość odtwarzania i możliwość pobierania nagrań.
Z YouTube nadal można korzystać za darmo, choć trzeba się pogodzić z oglądaniem reklam. Osobom, które omijają ten dyskomfort korzystając z adblocków itp, serwis rzuca coraz grubsze kłody pod nogi w postaci technicznych ograniczeń i blokad. Pod koniec zeszłego roku głośno zrobiło się też o spowalnianiu ładowania YouTube u posiadaczy wtyczek wyłączających reklamy. Najnowsze takie doniesienia, ze stycznia tego roku są związane jednak z błędem w rozszerzeniu Adblock Plus.
1

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.