Lepiej być ostrożnym w używaniu czatu w Battlefieldzie 6. Wygląda na to, że automatycznej moderacji czasami zdarzają nadgorliwe zachowania.
Battlefield 6 może mieć problem z nadgorliwą, automatyczną moderacją czatu. Gracze informują o wiadomościach, które otrzymują od wsparcia gry. Są to ostrzeżenia za wypowiedzi użyte na czacie tekstowym, z reguły stanowiące ostatnie upomnienie przed czasowym lub permanentnym zablokowaniem dostępu.
Dbanie o porządek jest jak najbardziej chwalebne, ale w wielu przypadkach ciężko znaleźć dla niego uzasadnienie. Gracze są karani za dość niewinne zwroty, niektórzy mówią już o zrezygnowaniu z czatu tekstowego. Wiele słów może mieć wielorakie znaczenie, lecz bot z uporem wybiera to negatywne.
W tym konkretnym przypadku odniesienie się moderatora do „Push Up Tank” mogło być spowodowane tym, że określenie „Push Up” to także rodzaj (cecha) bielizny damskiej. Być może bot zinterpretował to jako próbę obelgi lub użycie treści dla dorosłych.
Sytuacja jest na tyle poważna, że niektórzy gracze mówią nawet o pozostaniu cichym na czacie. Jeden z nich dostał ostrzeżenie za napisanie „UwU”, co wydaje się przecież jednoznacznie pozytywnym wpisem.
Każdy, kto to widzi, niech wyłączy czat, nie odzywa się i włącza tryb streamera, żeby ludzie nie zgłaszali jego nazwy. Jeśli Twoja nazwa na Steamie jest choć trochę kontrowersyjna, zabawna lub ironiczna, ludzie ją zgłaszają i nadużywają automatycznego modułu EA.
Możliwe, że w tym przypadku chodziło o nick gracza, którego nie widzimy bo jest zasłonięty. Znając ludzką złośliwość inni gracze mogą wykorzystywać nadgorliwość botów moderujących. Jeden z komentujących w ogóle podał w wątpliwość to zgłoszenie twierdząc, że używa cały czas niezbyt grzecznych wyrażeń, a nie otrzymał jeszcze takiej wiadomości.

Oby miał dalej takie szczęście. Mimo wszystko coś może „być na rzeczy”, więc zalecam ostrożność. Nadaktywność moderacji często wynika z szerokiego dostępu i międzynarodowego charakteru. EA chcąc jak najlepiej dopasować się do przepisów państw, gdzie gra jest oferowana ustala dość rygorystyczne zasady, więc to możliwe. Takie incydenty z czasem zapewne zostaną ograniczone. Jest też wiele możliwości komunikacji, póki co nie trzeba używać czatu tekstowego.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic

Autor: Arkadiusz Strzała
Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.