Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 czerwca 2022, 12:10

autor: Miriam Moszczyńska

Latające samochody nie pasują do Cyberpunk 2077? Fani toczą spór

Wśród społeczności Cyberpunka rozgorzała dyskusja na temat tego, czy w grze faktycznie od początku powinny znajdować się latające auta. Co ciekawe, odpowiedź wcale nie jest jednoznaczna.

Jeśli interesujecie się modami do Cyberunka 2077, to z pewnością Waszej uwadze nie umknął Let There Be Flight. Wprowadza on do gry możliwość latania samochodami po Night City. Niektórym jednak ta idea się nie spodobała, z jednego względu - lore.

Historia wg Mike’a Pondsmitha

W swoim poście TorrBorr zaznaczył, że modyfikacja, która cieszy się niesamowitą popularnością, w zasadzie jest niekanoniczna. Jako źródło tych informacji podał oryginalne lore Cyberpunka, które opisane zostało przez Mike’a Pondsmitha i które znaleźć możemy w Cyberpunk Wiki.

Co więcej, zwrócił on również uwagę na to, że większość osób ubolewających nad brakiem parkouru w grze chce z produkcji „Redów” zrobić drugiego Blade Runnera, czym Cyberpunk nie próbował być.

Ale CDPR obiecał!

Niektórzy być może przywołają argument dotyczący tego, że polskie studio obiecało graczom możliwość prowadzenia latających samochodów. To nie jest jednak zgodne z prawdą.

W wywiadzie z Maxem Pearem sprzed czterech lat wyraźnie zostało zaznaczone, że latające pojazdy będą dostępne jedynie w ramach misji i innych koniecznych rzeczy.

GC: Czy sugerowano, że gracz będzie mógł również prowadzić latające samochody?

MP: Nie będziecie mogli sterować latającymi samochodami, ale będą one używane w misjach do załatwiania ważnych spraw. Głównym sposobem przemieszczania się będzie jednak poruszanie się pieszo, samochodami i motocyklami.

Mechanika gry

W dyskusji przywołano nie tylko lore autorstwa Pondsmitha, ale również jego wypowiedź na temat samego pomysłu wprowadzenia latających samochodów do Cyberpunka 2077. Twórca odradzał deweloperom taki zabieg, głównie ze względu na ilość dodatkowej pracy, której wymagałyby AV.

Poradziłem mu [Adamowi Badowskiemu – dop. Red.] też, aby nie wprowadzał do gry kierowanych przez gracza samochodów AV. Pracowałem kiedyś w zespole Microsoft Flight Sim i wiem z własnego doświadczenia, jak dodanie nieograniczonej wertykalności może zepsuć model rozgrywki. Nie tylko dodajesz pojazd – jesteś zmuszony zmienić świat w znaczący sposób (siatki kolizji, mapy graczy, problemy z rysowaniem, interakcje z pojazdami SI, projekt misji... lista ciągnie się w nieskończoność). To mnóstwo dodatkowych godzin pracy i zapewniania jakości dla czegoś, z czego niewielu graczy będzie regularnie korzystać.

A może jednak latające samochody są w lore?

Wyjątek od reguły tylko ją potwierdza. Jak zauważył MadPreacher1AD, w lore Cyberpunk 2020 pojawia się latający komercyjny samochód BMW-McDonnel Douglas AV-7. Co więcej, powołuje się on również na treść Cyberpunka 2013, w którym to także obecne są latające modele aut pasażerskich, oznaczone jako AV-7.

W Cyberpunk 2013 Solo of Fortune na stronie 77 znajduje się AV-7, który jest tym samym pojazdem, co w Cyberpunk 2020. AV-4 to furgonetki i inne pojazdy transportowe, AV-6 to pojazdy z opancerzeniem, a AV-7 to modele pasażerskie – napisał MadPreacher1AD.

To co? Jednak kanon

Patrząc na obrót spraw można stwierdzić, że jeden fan lore pokonał drugiego, tym samym latające samochody, choć zdecydowanie rzadsze niż zwykłe auta, zdecydowanie miały swoje miejsce w lore Cyberpunka.

Poza tym mamy również kwestię tego, że mody to w zasadzie tylko mody. Dodają to, czego graczom brakuje, niekoniecznie trzymając się kanonu, bo w końcu to nic innego jak fanowskie kreacje. Dlatego też jeśli chcecie polatać samochodami po Night City, to link do pobrania modyfikacji znajdziecie poniżej.

  1. Let There Be Flight pobierzecie na GitHub
  1. Cyberpunk 2077 jest dobry jak nigdy, ale to za mało, żebym do niego wrócił
  2. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry