„Ktokolwiek to wymyślił, ewidentnie nie gra w gry”. Były szef Blizzarda ostro krytykuje kuriozalny pomysł Microsoftu

Były wiceprezes Xboxa krytykuje przyjętą przez Microsoft strategię. To ma być zły czas dla kampanii, którą wymyślił „ktoś, kto nie gra w gry”.

Zuzanna Domeradzka

„Ktokolwiek to wymyślił, ewidentnie nie gra w gry”. Były szef Blizzarda ostro krytykuje kuriozalny pomysł Microsoftu, źródło grafiki: YouTube / Xbox.
„Ktokolwiek to wymyślił, ewidentnie nie gra w gry”. Były szef Blizzarda ostro krytykuje kuriozalny pomysł Microsoftu Źródło: YouTube / Xbox.

Wielu graczy podchodzi obecnie z dużym sceptycyzmem do działań firmy Microsoft, która nie tak dawno znacząco podwyższyła ceny abonamentu Xbox Game Pass (nie spodobało się to graczom do tego stopnia, że zaczęli masowo anulować subskrypcję).

Kontrowersje oraz mieszane nastroje jakiś czas temu wzbudziła również kampania „zielonych”, głosząca, że właściwie to wszystkie urządzenia elektroniczne „są Xboxem”, a gracze czytają publikowane z Xboxa wiadomości. Nawet były wiceprezes firmy nie powstrzymał się przed wbiciem jej szpilki, uczepiając się nowego hasła.

Microsoft chce przekonać graczy, że wszystko jest Xboxem.Źródło: Xbox Wire

Mike Ybarra, były szef Blizzarda i wiceprezes Xboxa, odnosząc się do wpisu fana dotyczącego obecności systemu Windows na konsoli Xbox ROG Ally, stwierdził, że nowa kampania Microsoftu nie ma sensu. Hasło „To jest Xbox” (w odniesieniu do systemu i Game Passa, a nie samego sprzętu) jest według niego złym pomysłem, stworzonym przez kogoś w nieodpowiednim czasie. Ybarra zwrócił uwagę na to, że graczy najbardziej interesują same gry, a nie marketing funkcjonalności urządzeń:

Porzućcie kampanię „To jest Xbox”. Zły pomysł, zły moment. Xbox to gry – gry od zawsze rządzą światem [gamingu – dop. red.]. A jeśli nie ma równości między konsolą a jakimkolwiek innym „urządzeniem”... To po prostu nie jest Xbox. To dezorientujące – ktokolwiek to wymyślił, ewidentnie nie gra w gry.

Ponadto Ybarra twierdzi, że Microsoft od jakiegoś czasu „stoi w martwym punkcie”, nie będąc klarownym wobec obranej strategii, której nie rozumie, czym robi sobie wiele szkód. Bo chociaż gigant z Redmond zrezygnował z agresywnego wypuszczania tytułów ekskluzywnych i idzie w kierunku wizji ujednolicenia marki, to z jakiegoś powodu nadal stoi w miejscu, nie potrafiąc się „wyleczyć” i ustabilizować (nie dopuszczając tym samym do kolejnych zwolnień).

Mam wrażenie, że ciągle wciskają [sobie – dop. red.] igłę, coraz głębiej i głębiej. Skaleczenia [powinny] się leczyć – a ja nie widzę żadnego uzdrowienia, tylko coraz głębsze wbijanie igły – napisał Mike Ybarra.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Podobało się?

0

Zuzanna Domeradzka

Autor: Zuzanna Domeradzka

Introwertyczka od urodzenia, która grami wideo interesuje się praktycznie od zawsze. Do Gry-Online.pl dołączyła w 2022 roku, pisząc najpierw w newsroomie growym – później zaczęła pomagać przy poradnikach. Jest entuzjastką FPS-ów i RPG-ów oraz wielką fanką serii Dragon Age, Five Nights at Freddy’s i Assassin’s Creed. Lubi również oglądać filmy, najchętniej wraca do Gwiezdnych wojen i Piratów z Karaibów. Wolny czas stara się spędzać aktywnie, jeżdżąc na rowerze lub deskorolce (ewentualnie platynując kolejne części cyklu Just Dance).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2025-10-20
20:58

user1135028165e Legionista

Dobry tekst. A Microsoft niech tak się wszystkim nie chwali. Choćby ich Windows 11, niech powiedzą co się działo z systemem po aktualizacji 25H2 ????

Komentarz: user1135028165e
2025-10-20
21:32

Zdzichsiu Senator

Zdzichsiu

Xbox wrócił do 2013 roku? Już raz podobna kampania robienia z Xboxa wszystkiego, tylko nie konsoli do gier im pogrzebała generację.

Komentarz: Zdzichsiu

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl