Kosmiczna strategia Xenonauts 2 jest już coraz bliżej opuszczenia wczesnego dostępu. Piąta duża aktualizacja wprowadza do gry masę nowości, w tym najważniejszą – zakończenie kampanii.
Duchowy następca klasycznego XCOM-a, kosmiczna strategia Xenonauts 2, otrzymał piątą dużą aktualizację. Dodaje ona do gry mnóstwo nowości, w tym świeże typy misji i przeciwników, oraz znacznie poprawia balans rozgrywki i eliminuje masę bugów. Co najważniejsze – od teraz gracze mogą także ukończyć kampanię (Xenonauts 2 dostępne jest bowiem we wczesnym dostępie od lipca 2023 i do tej pory nie oferowało endgame’owej misji).
To nie koniec atrakcji – niektóre jednostki obcych otrzymały zdolność kontroli umysłu, pozwalającą im panować nad żołnierzami gracza na krótki czas. Nową taktyczną opcją stała się natomiast możliwość ewakuacji cywilów – gracze mogą wydawać im polecenia, aby udali się w stronę strefy ewakuacyjnej. Budynki w grze posiadają teraz mogące ulec zniszczeniu dachy, a jednostki są podatne na obrażenia od upadku.
Wprowadzono także szereg poprawek wizualnych, w tym ulepszone modele przeciwników, nowe animacje i poprawki efektów broni. Balans obrażeń również został dostosowany – losowość zadawanych obrażeń zmniejszono z przedziału 50%–200% do 50%–150%, dzięki czemu pancerz stał się bardziej skuteczny. Ponadto zmianie uległo zachowanie posiłków przeciwnika – po pojawieniu się nie pozostają już one w miejscu, lecz od razu ruszają do działań na polu bitwy.
Lista zmian i nowości jest bardzo długa i nie sposób pochylić się nad wszystkimi jej aspektami, dlatego zachęcam do rzucenia na nią okiem w oficjalnym wpisie twórców na Steamie.
Twórcy Xenonauts 2 zapowiadają dalsze poprawki balansu oraz eliminację kolejnych błędów przed premierą wersji 1.0. W planach jest też stworzenie cutscenek dla finału kampanii.
Aktualizacja nr 5.22.1 jest już dostępna dla wszystkich graczy, ale uwaga – nie jest kompatybilna z zapisami z poprzedniej wersji (aby kontynuować rozgrywkę zgodną z poprzednią łatką, należy przełączyć się na starszą wersję gry w zakładce „Legacy” – opis postępowania znajdziecie na forum gry).
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Steam
7

Autor: Michał Harat
Ukończył filologię polską ze specjalnością dziennikarską na UG. W grach zakochał się w wieku 4 lat, kiedy starszy kuzyn włączył mu zakurzonego Pegasusa. Pierwszy tytuł – Wolfensteina 3D – przeszedł w piwnicy swojego kumpla z zerówki (jego ojciec trzymał tam przestarzałego peceta). Dziś gra już niemal wyłącznie na konsolach, głównie na Switchu i PlayStation, ale ma też sporo retrosprzętu, na którym nadrabia to, co go ominęło za dzieciaka. O każdej produkcji soulsborne mówi, że „to dobra gra, być może najlepsza”. W wolnym czasie czyta książki, które nikogo nie interesują i chodzi na siłownię. Jest fanem mangi Berserk i filmów od wytwórni A24.