Koniec dziewięcioletniego procesu produkcji Overgrowth

David Rosen, główny projektant oraz szef studia Wolfire Games, ujawnił na Twitterze, że 16 października gra Overgrowth wyjdzie z fazy wczesnego dostępu i zadebiutuje w finalnej wersji. Prace nad tytułem trwały od listopada 2008 roku.

Jakub Mirowski

The Last Guardian, Final Fantasy XV, Diablo III – wszystkie te tytuły mają jedną wspólną rzecz ze skromną, niezależną grą Overgrowth autorstwa studia Wolfire Games. Nie, nie chodzi o bardzo wysokie oczekiwania fanów ani dobre recenzje, a o rozciągnięty do granic przyzwoitości proces produkcji. Podobnie jak w przypadku wymienionych wcześniej hitów, twórcy Overgrowth także nie śpieszyli się z premierą – w listopadzie od oficjalnej zapowiedzi minie dokładnie dziewięć lat. A raczej minęłoby, bo jak grom z jasnego nieba spadła na nas wiadomość, że gra zadebiutuje już za cztery dni.

Premiera Overgrowth wypada w najbliższy poniedziałek. Czy gra zwróci uwagę graczy i recenzentów czymś więcej niż absurdalnie długim czasem trwania prac? - Koniec dziewięcioletniego procesu produkcji Overgrowth - wiadomość - 2017-10-12
Premiera Overgrowth wypada w najbliższy poniedziałek. Czy gra zwróci uwagę graczy i recenzentów czymś więcej niż absurdalnie długim czasem trwania prac?

16 października Overgrowth opuści fazę wczesnego dostępu – taką informację zamieścił na swoim Twitterze David Rosen, główny projektant w studiu Wolfire Games. Tym samym zakończy się niemal dziewięcioletni proces produkcji gry, rozpoczęty jeszcze w 2008 roku. Trzeba jednak przyznać, że w tym okresie twórcy nie próżnowali, wydając co jakiś czas zaktualizowane wersje alfa i beta dla tych, którzy chcieli wypróbować ten tytuł przed jego oficjalnym debiutem. Deweloperzy nie mamili też graczy opóźnianymi raz po raz datami premiery i już na samym początku prac stwierdzili: „Bez wydawców i zewnętrznych inwestorów mamy luksusową możliwość wypuszczenia gry wtedy, kiedy sami będziemy tego chcieli”. Tłumaczenie zrozumiałe, ale jednak – dziewięć lat poświęconych na niezależną grę o antropomorficznym zającu?

Główną atrakcją w Overgrowth mają być efektowne starcia z przeciwnikami – zarówno w zwarciu, przy pomocy mieczy, pałek oraz własnych pięści, jak i na dystans. - Koniec dziewięcioletniego procesu produkcji Overgrowth - wiadomość - 2017-10-12
Główną atrakcją w Overgrowth mają być efektowne starcia z przeciwnikami – zarówno w zwarciu, przy pomocy mieczy, pałek oraz własnych pięści, jak i na dystans.

Czas ten twórcy poświęcili przede wszystkim na dopieszczanie rozbudowanego systemu walki, który ma posłużyć uczynieniu gry jak najbardziej widowiskową. Z przeciwnikami (za których służą antropomorficzne zwierzęta) możemy się tu rozprawiać zarówno na dystans, jak i w zwarciu, a cała mechanika została podporządkowana kreowaniu scen rodem z filmów akcji. Ponadto w fazie beta zaimplementowany został edytor poziomów, dzięki któremu gracze mogą budować własne plansze i dzielić się nimi z innymi. Jak wszystkie te elementy wypadną w finalnej wersji? Przekonamy się 16 października.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Overgrowth
  2. Gra Overgrowth w serwisie Steam
Overgrowth

Overgrowth

PC
po premierze

Data wydania: 16 października 2017

Informacje o Grze
8.3

Gracze

8.6

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

12

Jakub Mirowski

Autor: Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2017-10-12
15:12

Peronymous Legionista

Peronymous
👍

Bardzo mnie cieszy rozwój tej sprawy. Śledziłem swego czasu na jakim etapie jest gra i szczerze powiem, że świetnie się to rozgrywa. Dopieścili system walki, poprawili graficzkę i parę głupot, które miały miejsce w becie.. Nabrała nieco rumieńców i mam nadzieję, że jakieś pierdoły jeszcze dopieszczą. System walki jest so osom, więc licze na wydźwięczny debiut.

Komentarz: Peronymous
2017-10-12
18:31

zanonimizowany1226085 Generał

Parę osób już pewnie zdążyło zaliczyć zgon w oczekiwaniu na tą grę.

Komentarz: zanonimizowany1226085
2017-10-12
19:23

BloodPrince Senator

BloodPrince
😜

Nie sądziłem, że doczekam tego dnia... ale beta trwała odrobinę za krótko.

Komentarz: BloodPrince
2017-10-12
20:05

Xsardass Generał

Xsardass
👍

Dawno dawno temu w odległej galaktyce grałem w tego betę, i była zarąbista. Teraz jak wiem że ta gra ciągle żyje i zaraz wyjdzie z bety to nie mogę się doczekać. Super wiadomość. Mogła by się też znienacka Terraria 2 ukazać, ale to już chyba marzenia...

Komentarz: Xsardass
2017-10-12
20:17

.:Jj:. Legend

.:Jj:.
😊

Masakra, jeden z pierwszych takich tytułów (proces produkcji) który zapadł mi w pamięć.

Tyle lat... podobnie z np. Project Zomboid. Ludzie się rodzili i umierali a on nadal w produkcji :)

Komentarz: .:Jj:.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl