Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Overgrowth (PC)

Overgrowth PC

Oryginalna trzecioosobowa gra akcji osadzona w dystopijnym świecie zamieszkiwanym przez antropomorficznych wojowników, takich jak króliki, wilki, psy, koty i szczury.

Akcji | TPP | indie | bijatyka | przygodowe gry akcji

PC Windows
Okładka Overgrowth (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

25listopada2008

wczesny dostęp

16października2017

16października2017

Steam

Overgrowth jest oryginalną trzecioosobową grą akcji, stworzoną przez niezależne amerykańskie studio Wolfire Games, powstałe z inicjatywy Davida Rosena – wielokrotnie nagradzanego w konkursie uDevGames w kategorii najlepszego programisty gier na Mac OS X. Zarówno pod względem fabularnym, jak i technologicznym tytuł stanowi rozwinięcie pierwszej, amatorskiej produkcji studia, Lugaru, która ukazała się w 2005 roku na komputery PC i Mac.

Fabuła gry osadzona jest w średniowiecznym, dystopijnym świecie, opanowanym przez anarchię i bezprawie. Uniwersum to zamieszkiwane jest przez nietypowych, antropomorficznych wojowników, takich jak króliki, wilki, psy, koty i szczury. Akcja rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach znanych z Lugaru. Główny bohater, Turner, po zabiciu złego i skorumpowanego króla obwołany zostaje nowym władcą krainy. Odmawia jednak zajęcia miejsca na tronie, wyruszając w dalszą podróż z misją naprawiania świata.

Podczas eksploracji nasz protoplasta będzie musiał stawić czoła rozmaitym przeciwnikom, wykorzystując specjalnie zaprojektowany i oryginalny system walki. Opiera się on na ostrożnych atakach, przewrotach i wysokiej mobilności postaci. Turner może wykorzystywać szeroki asortyment dostępnej w grze broni białej, posiada również zdolność odbijania ciosów, dzięki czemu niemal każdy atak jest w stanie obrócić przeciwko napastnikowi. Ważnym elementem gry jest umiejętność wykorzystania otoczenia. Bohater może np. użyć do obrony urwaną z drzewa gałąź, bądź przejść przez rzekę w celu zgubienia tropiących go wilków.

Gra została zapowiedziana we wrześniu 2008 roku, zaś jej stosunkowo długi cykl produkcyjny twórcy wykorzystali głównie na ulepszanie autorskiego silnika o nazwie Phoenix Engine. Charakteryzuje się on dopracowaną animacją opartą na fizyce. Dzięki temu przejścia pomiędzy biegiem, skokami czy przewrotami są wyjątkowo płynne, zaś animacje zależą od okoliczności, ukształtowania terenu, nastroju, a nawet osobowości bohatera. Na środowisko gry ma wpływ również pogoda (np. pod wpływem światła słonecznego drzewa rosną znacznie szybciej).

W oprawie graficznej wykorzystano tekstury w rozdzielczości 2048x2048 i realistyczne, dynamicznie zmieniające się oświetlenie. Autorem ścieżki dźwiękowej do gry jest fiński kompozytor Mikko Tarmia, odpowiedzialny m.in. za muzykę do serii Amnesia i Penumbra. Gra posiada pełne wsparcie dla modów, dzięki czemu może być rozbudowywana i współtworzona przez samych graczy. Prócz tradycyjnej kampanii fabularnej, przewidziano również możliwość zabawy w sieci np. przeznaczony dla dwóch graczy tryb versus.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena czytelników: 8,5 / 10 na podstawie 55 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 9.3 / 10 na podstawie 109 głosów czytelników.

Gry podobne do Overgrowth

Wymagania wiekowe Overgrowth

16+

Wymagania sprzętowe Overgrowth

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core 2 Duo 2.0 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza
  • 7 GB HDD
  • Windows XP/Vista/7/8/10
Koniec dziewięcioletniego procesu produkcji Overgrowth
Koniec dziewięcioletniego procesu produkcji Overgrowth

wiadomość12 października 2017

David Rosen, główny projektant oraz szef studia Wolfire Games, ujawnił na Twitterze, że 16 października gra Overgrowth wyjdzie z fazy wczesnego dostępu i zadebiutuje w finalnej wersji. Prace nad tytułem trwały od listopada 2008 roku.