Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release IMGN.pro Press Release 6 lutego 2014, 16:07

Kholat dostaje się na Steam w ciągu 6 dni od startu w programie Greenlight

Społeczność największej globalnej platformy dystrybucji cyfrowej mogła głosować na polski tytuł od ubiegłego piątku – kiedy to został utworzony tamtejszy profil gry. Od samego początku Kholat zetknął się z bardzo dużym zainteresowaniem. Prawdziwa eksplozja głosów i komentarzy nastąpiła jednak dopiero po weekendzie, kiedy w polskich i zagranicznych mediach pojawiła się informacja o tytule.

Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.

Kholat – Polska gra, uczestnicząca w programie Greenlight, tworzona przez IMGN.PRO, przy współpracy ze studiem Wohoo została wczoraj zakwalifikowana do dystrybucji na platformie Steam. Tytuł znalazł się w doborowym gronie pięćdziesięciu gier, wybranych przez Steam na podstawie kilku różnych kryteriów. Najważniejszym spośród nich było zainteresowanie społeczności daną pozycją.

Kholat dostaje się na Steam w ciągu 6 dni od startu w programie Greenlight - ilustracja #1

Społeczność największej globalnej platformy dystrybucji cyfrowej mogła głosować na polski tytuł od ubiegłego piątku – kiedy to został utworzony tamtejszy profil gry. Od samego początku Kholat zetknął się z bardzo dużym zainteresowaniem. Prawdziwa eksplozja głosów i komentarzy nastąpiła jednak dopiero po weekendzie, kiedy w polskich i zagranicznych mediach pojawiła się informacja o tytule.

Na specjalną uwagę zasługuje ogromne zainteresowanie z jakim Kholat spotkał się zwłaszcza w rosyjskim środowisku graczy. Gra obsadzona w tamtejszych realiach i nawiązująca bezpośrednio do historycznych wydarzeń, idealnie trafiła w gusta mieszkańców największego kraju świata, którzy wsparli ją licznymi głosami.

Wszystko to przełożyło się na fakt, ze Kholat potrzebował zaledwie sześciu dni na sukces w programie Greenlight. Polski horror zbliżył się w ten sposób do absolutnego rekordu programu Greenlight wynoszącego 5 dni.

Bartosz Moskała z IMGN.PRO - „Nasz nagły sukces był pozytywnym zaskoczeniem dla całego zespołu – wierzyliśmy w wybór Kholata, ale tempo w jakim to się stało przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Wszystko to stanowi dla nas bardzo ważny komunikat, utwierdzający nas w przekonaniu o słuszności drogi, jaką podążamy tworząc nasz tytuł. Widzimy dzięki temu duży sens tworzenia gry takiej jak Kholat – opartej na emocjach i wyobraźni, budującej napięcie w oparciu o intelekt gracza, unikając jednocześnie wszechobecnego banału.

Udział w programie Steam Greenlight jest dla nas bardzo ważny, także z innego powodu – okazał się być fantastycznym źródłem informacji zwrotnej od środowiska graczy, co już wykorzystaliśmy i mamy zamiar wykorzystywać w procesie tworzenia gry. Za przykład mogę podać fakt, że w dniu swojej premiery Kholat będzie dostępny także na komputery Mac – co było wyraźnym życzeniem społeczności Steam.”