Aktualizacja Dynasties do Total War: Pharaoh odmieni także kampanię gry, wprowadzając dynastię, garść pomniejszych nowości oraz sporo zmian.
Studio Creative Assembly opublikowało materiał, w którym dwóch deweloperów omawia zmiany na mapie kampanii Total War: Pharaoh. Zostaną one wprowadzone do gry w aktualizacji Dynasties.
Twórcy Total War: Pharaoh podzielili się ostatnimi informacjami na temat wielkiej aktualizacji Dynasties. Czwarty i finałowy artykuł brytyjskiego studia nie skupia się tylko na tytułowych dynastiach, ale też przybliża zmiany w innych systemach związanych z kampanią, w tych w bóstwach oraz dyplomacji.
Część nowości to pokłosie dodania do gry nowych kultur, jako że wiele systemów kampanii będzie działać inaczej w zależności do wybranego stronnictwa. Tak na przykład kultury egejskie będą czcić grecki panteon z Zeusem na czele.
Twórcy wprowadzili też nowinkę związaną z religią: siedliska (Dwellings). Są to budynki religijne pierwszego poziomu dostępne dla nacji wyznających mezopotamską wiarę, przy czym efekt działania tego miejsca kultu będzie uzależniony od wybranego bóstwa. Siedliska pozwolą też łatwo pozyskać jego maksymalną przychylność.
Twórcy omówili też pokrótce, jak będzie działać mechanika legitymizacji w przypadku wybrania egejskich lub mezopotamskich kultur. U tych pierwszych będzie ona opierała się na herosach: wanaxie (wodzu / królu), dwóch generałach (Heqetas, zapewniających dostęp do różnych jednostek: greckich i anatolijskich).
Natomiast u tych drugich kluczową rolę odegra religia. Punkty legitymizacji będą przyznawane za osiąganie kolejnych poziomów łaski u poszczególnych bóstw. Obie grupy otrzymają też nowe królewskie moce oraz po dwa starożytne dziedzictwa.
Tytułowe dynastie to całkowicie nowa mechanika w TW: Pharaoh, która pomoże lepiej ukazać „historyczne realia stronnictw, ich przywódców oraz większych rodów”. Uwzględni ona drzewo genealogiczne (z możliwością dziedziczenia władzy lub decydowania o małżeństwach), opcjonalny system śmiertelności (gra nadal pozwoli grać nieumierającym władcom, jeśli gracz będzie miał taki kaprys) oraz modyfikator tur przypadających na jeden rok w grze.
W parze z tymi nowościami idą zmiany w dyplomacji, a dokładniej dodanie 4 nowych działań związanych z tymi mechanikami – wymuszenie dziedziczenia, wsparcie legitymizacji, małżeństwa polityczne oraz opcja „adoptowania” nowych członków dynastii.
Poza tym studio Creative Assembly odświeży lub przebuduje dotychczasowe mechaniki TW: Pharaoh, w tym tytuły postaci, kupców Hatszepsut, cele zwycięstwa, Ludy Morza (Sea Peoples) i wiele innych elementów gry. Dojdzie też więcej opcji personalizacji kampanii, które jeszcze bardziej pozwolą dostosować rozgrywkę pod własne preferencje.
Te i wcześniej omówione nowości trafią do „Faraona” wraz z debiutem aktualizacji. Trudno się dziwić, że Dynastie budzą spore emocje – premiera TW: Pharaoh okazała się sporym rozczarowaniem, ale wygląda na to, że uaktualnienie odmieni grę nie do poznania.
Aktualizacja Dynasties do Total War: Pharaoh zadebiutuje 25 lipca.
Więcej:Dune: Awakening od miesięcy nieustannie traci graczy. Teraz twórcy mierzą się z największym zarzutem
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
10

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).