Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 czerwca 2025, 11:56

„Jest nam smutno”. Przeprosiny prezesa niespecjalnie pomogły nowej strzelance, trwa walka o przyszłość Splitgate 2

SplitGate 2 jeszcze musi odzyskać zaufanie graczy, ale na razie studio 1047 Games zwolniło „małą grupę” pracowników.

Źródło fot. 1047 Games.
i

Twórcy Splitgate 2 ogłaszają zwolnienia po premierze pełnej wersji swojej sieciowej strzelanki.

FPS studia 1047 Games zadebiutował… raczej nie z przytupem. „Peak” użytkowników Steama w grze na poziomie niecałych 26 tysięcy dla produkcji free-to-play to niezły wynik , nie taki, który pozwoliłby grze rywalizować z królami multiplayera czy nawet powalczyć o miejsce wśród 100 najpopularniejszych produkcji na platformie firmy Valve. Do tego dochodziły umiarkowanie pozytywne (czy też „mieszane”) opinie graczy, tylko częściowo będące efektem kontrowersyjnego wystąpienia jednego z twórców na ceremonii otwarcia Summer Game Fest 2025.

Niemniej można było argumentować, że jest za wcześnie, by wyrokować o sukcesie Splitgate 2 bądź jego braku. Co jednak, gdy studio zmuszone jest „ze smutkiem” zwolnić część pracowników?

Jak poinformowała firma 1047 Games w serwisie LinkedIn (via Gamesindustry.biz), studio „rozstało się z małą grupą cenionych członków zespołu”. Nie podano żadnych liczb, ale zaapewniono, że pracodawca wspiera poszkodowane osoby w znalezieniu nowej pracy. Podano też, że współzałożyciele Ian Prolux (tak, ten od SGF i „czapki”) oraz Nicholas Bagian zdecydowali się nie pobierać pensji.

Deweloper ma szykować się do realizacji „kolejnej fazy projektu” i jest zdeterminowany do długoterminowego rozwoju drugiego Splitgate. Nie żeby udobruchalo to część internautów, którzy odnotowują z sarkazmem, że zespół nawołujący do „uczynienia FPS-ów znów wielkimi” de facto zwalnia pracowników ledwie tydzień po wydaniu pełnej wersji swojej gry.

Oczywiście, jak wskazują niektórzy gracze, niejedna uznana gra miała burzliwe początki i potrzebowała czasu, wielkiego wysiłku i determinacji twórców, by wyjść na prostą (z No Man’s Sky na czele). Niemniej na razie SplitGate 2 daleko do bycia zwiastunem powrotu „wielkimi”, „świetnymi” czy nawet „udanymi”. Pozostaje trzymać kciuki za 1047 Games i mieć nadzieję, że ostatecznie studio pójdzie raczej śladami Hello Games niż Firewalk Studios.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej