Larian Studios wie, jak wykorzystać pozornie niepotrzebne assety. Użytek znalazły nawet stare modele postaci.
UWAGA: TEKST ZAWIERA SPOILERY DO GRY BALDUR’S GATE 3
Zdaniem niektórych graczy, oficjalna wersja Baldur’s Gate 3 oraz jej wczesny dostęp sprzed kilku lat mogą być równie dobrze dwiema różnymi grami. Co prawda ogólny zarys pierwszego aktu nie różni się zbytnio od tego, co dostaliśmy na premierę, jednak pozostałe elementy rozgrywki (w tym chociażby charakterki naszych towarzyszy) uległy sporej modyfikacji. Nie inaczej było w przypadku Pieśni Nocy.
Polowanie na skryty pośród Klątwy Cienia „artefakt”, który koniec końców okazał się być osobą, stanowiło kluczowy element fabularny w akcie drugim. Larian Studios starało się doszlifować wątek Lady Aylin do samego końca – pierwotnie bohaterka nie wyglądała nawet jak ona sama.
Jak zauważył jeden z graczy na Reddicie Baldura, Lady Aylin pierwotnie posiadała inny model, który w niczym nie przypominał uskrzydlonej wojowniczki z finału drugiego aktu. Według dawnego szkicu, córka Selune miała „odziedziczyć” wygląd po swojej antagonistycznej ciotce – albowiem ten sam projekt wykorzystano przy tworzeniu mrocznej bogini Shar.


Na tym jednak dawne plany Lariana się nie kończą. Zgodnie z informacjami zebranymi przez dataminerów, Pieśń Nocy miała być uwięzioną przez Ketherica kleryczką Shar, stanowiącą (tak jak we właściwej grze) źródło jego nieśmiertelności. Gracz mógł stoczyć walkę z Aylin bądź uwolnić ją z okowów i udać się do Ostatniego Światła, gdzie czekała Isobel.
W tej samej wersji aktu Aylin została wrobiona w zamordowanie swojej ukochanej Isobel, za co została ukarana przemianą w Pieśń Nocy. Wskrzeszając swoją córkę, Ketheric miał powiązać jej życie ze swoim – i jak możecie się domyślać, wątek ten nie miał szczęśliwego zakończenia ani dla Isobel, ani dla Aylin.
Larian naprawdę kombinował z historią Pieśni Nocy zanim zdecydował się na Aylin. Widać to po takich projektach czy konceptach.
Grając i mając wiedzę ze wczesnego dostępu nie spodziewałem się kierunku, jaki ostatecznie obrano. Myślałem, że Pieśń Nocy będzie wybranką Shar czy coś w tym stylu.
Znaczy się, to dosłownie ciotka i siostrzenica. Wyglądają na tyle podobnie, że zaczynały od tego samego modelu.
- Saelora
Stary wygląd Aylin to nie jedyny element Baldura, który koniec końców pozostanie tajemnicą dataminerów. Jakiś czas temu w społeczności znów zrobiło się głośno o Helii: postaci wilkołaczki, która mogła stać się jedną z dostępnych domyślnie towarzyszek. Jak myślicie, czy zmiany w historii Aylin wyszły jej na dobre?
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.