Jaka jest recepta na sukces twórców Baldur's Gate 3? Po prostu myślcie o graczach, a nie cenie akcji

Dlaczego Larian Studios i Baldur’s Gate 3 są tak lubiane przez graczy? Sekret tkwi w podejściu do rynku, które zdaniem deweloperów może być obecnie dość nietypowe, ale jak widać jest bardzo skuteczne.

cooldown.pl

Michał Serwicki

Jaka jest recepta na sukces twórców Baldur's Gate 3? Po prostu myślcie o graczach, a nie cenie akcji, źródło grafiki: YouTube/Asmongold Clips.
Jaka jest recepta na sukces twórców Baldur's Gate 3? Po prostu myślcie o graczach, a nie cenie akcji Źródło: YouTube/Asmongold Clips.

Larian Studios to firma, która od zeszłego roku jest na ustach fanów elektronicznej rozrywki z całego świata. Baldur’s Gate 3 już od kilku miesięcy skutecznie podbija rynek i zachwyca graczy, a deweloperzy wciąż dbają o swoich fanów dodając kolejne aktualizacje i nieustannie poprawiając swój tytuł.

Takie podejście powinno być standardem w branży gier, a niestety nie jest, co twórcy podkreślili odbierając kolejną nagrodę gry roku dla BG3.

Gracze są ważniejsi niż akcjonariusze

W ubiegłym tygodniu Larian Studios znów otrzymało kilka statuetek za BG3. Tym razem na gali D.I.C.E. Awards 2024, gdzie okazali się najlepsi w kategoriach „Historia”, „Design”, „Gra RPG roku”, „Reżyseria” i finalnie „Najlepsza gra roku”.

Odbierając ostatnią nagrodę deweloperzy mieli szansę wygłosić krótkie przemówienie, zresztą nie pierwsze tego wieczoru. Zaznaczył to także dyrektor wydawniczy Michael Douse, który powiedział, że Larian Studios otrzymało dużo czasu na wystąpienia, podczas gdy inni nie mieli tyle szczęścia. Zwrócił on uwagę przede wszystkim na sytuację branży gier, która ostatnio znajduje się w bardzo złym położeniu ze względu na liczne zwolnienia.

(…) nie byłoby nas tutaj, gdyby nie ludzie, którzy pracują nad tymi grami, a wielu ludzi musiało opuścić branżę z początkiem tego roku. Chciałbym żebyście wiedzieli, że wszyscy jesteście utalentowani, macie znaczenie i jesteście przyszłością tej branży. Nie pozwólcie by wasz zapał był zgaszony przez wspólne błędy nas wszystkich. (…)

– Michael Douse, dyrektor wydawniczy Larian Studios

W dalszej części przemówienia mikrofon przejął David Walgrave, producent studia, który postanowił zdradzić „sekret sukcesu” BG3. Tajemnicą okazało się postawienie graczy i ich wymagań na pierwszym miejscu, co w obecnych czasach jest ignorowane przez wielu deweloperów.

(…) Nasze decyzje były podejmowane ze względu na to, czego chcą i czego oczekują gracze, co moim zdaniem jest najlepsze dla gry, co jest najfajniejsze i co jest najbardziej szalone zarazem. Ludzie mówili nam, że nie powinniśmy tak robić albo że nie możemy tak zrobić, albo że jest to zbyt skomplikowane. (...) To co zrobiliśmy w Larianie, to poproszenie was o zapłacenie ceny wyłącznie za grę, którą możecie mieć do końca życia. Nie mamy udziałowców, ale za to też o nich nie myślimy. (…) chcemy traktować ludzi tak jak my chcielibyśmy być traktowani jako gracze, więc nie podejmujemy decyzji skupiając się wyłącznie na zarobieniu jak największej ilości pieniędzy. W dłuższej perspektywie budowanie społeczności, bazy graczy i gier sprawiających przyjemność pozwala zdobyć o wiele więcej.

– David Walgrave, producent Larian Studios

Sekret Larian Studios pozytywnie zaskoczył graczy

Nie sposób przejść obojętnie obok takiej wypowiedzi, gdyż w czasach gier-usług, licznych DLC, mikrotransakcji, podejmowania decyzji jedynie w trosce o ceny akcji i wszystkiego, czego gracze nienawidzą podejście Larian Studios jest co najmniej oryginalne.

Słowa deweloperów krótko skomentował Asmongold, który na swoim streamie zgodził się, że tworzenie gier zapewniających rozrywkę może przynieść o wiele więcej korzyści niż robienie tytułów ignorując potrzeby i uwagi graczy. Jako przykład „złych” decyzji streamer zaprezentował wciąż negatywne oceny Overwatch 2 na Steam.

A co wy sądzicie o słowach deweloperów? Zgadzacie się z nimi? Czy branża gier wyglądałaby zupełnie inaczej jakby wszystkie studia działały jak Larian Studios?

Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 sierpnia 2023

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.3

Gracze

9.7

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Michał Serwicki

Autor: Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

„Lubię ludzi, którzy wciąż w to wierzą”. The Walking Dead nawet nie zadaje sobie trudu, by obalić jedną z najpopularniejszych teorii

Następny
„Lubię ludzi, którzy wciąż w to wierzą”. The Walking Dead nawet nie zadaje sobie trudu, by obalić jedną z najpopularniejszych teorii

Sukces spin-offu Deep Rock Galactic na Steam. Konkurent Brotato i Vampire Survivors radzi sobie znakomicie

Poprzedni
Sukces spin-offu Deep Rock Galactic na Steam. Konkurent Brotato i Vampire Survivors radzi sobie znakomicie

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl