Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lutego 2014, 07:12

autor: Adrian Werner

Jak przeżyć katastrofę stacji kosmicznej? Ujawniono >Adr1ft – grę dla fanów filmu Grawitacja

Były pracownik firmy Microsoft Adam Orth ujawnił, że pracuje nad grą >Adr1ft. Wcielimy się w niej w astronautę, który przeżył katastrofę stacji kosmicznej i będzie musiał znaleźć sposób na przetrwanie na orbicie oraz powrót na Ziemię.

Adam Orth nie kojarzy się graczom zbyt pozytywnie. W zeszłym roku musiał pożegnać się z firmą Microsoft, po tym jak za pomocą Twittera mocno naraził się osobom wyczekującym premiery Xboksa One. Wtedy krążyły plotki, że konsola będzie wymagała stałego połączenia z Internetem i Orth stwierdził, że opinie krytykujące takie pomysły są bezpodstawne, a wygłaszający je ludzie powinni zaakceptować nieuniknione. Po opuszczeniu swojego wieloletniego pracodawcy postanowił zająć się tworzeniem gier i jego pierwszy projekt został właśnie ujawniony jako >Adr1ft. Będzie to pozbawiona przemocy produkcja o astronaucie próbującym przeżyć na orbicie po katastrofie, która zniszczyła stację kosmiczną. Produkcja prezentuje się tak obiecująco, że za jej pomocą Adam Orth ma spore szanse odzyskać dobrą reputację wśród graczy.

>Adr1ft rozgrywane będzie z perspektywy pierwszej osoby. Kampanię rozpoczniemy dryfując na orbicie, otoczeni szczątkami zdemolowanej stacji. Naszym zadaniem będzie znalezienie sposobu na przeżycie i szczęśliwy powrót na Ziemię. Odkryjemy także, co było powodem katastrofy oraz poznamy historie ludzi, którzy tu pracowali. Duża część fabuły opowiedziana zostanie poprzez odnajdywane dzienniki audio, w stylu znanym np. z serii BioShock czy Dead Space.

W grze zabraknie jakichkolwiek sekwencji walki. Zamiast tego zabawa polegać ma na eksploracji oraz rozwiązywaniu zagadek. Na oba te aspekty mocno wpłynie fakt, że akcja osadzona będzie w przestrzeni kosmicznej. Brak grawitacji umożliwi poruszanie się we wszystkich kierunkach, a jednocześnie całość zostanie zaprojektowana tak, aby nie ograniczać w sztuczny sposób ruchów gracza. Zamiast tego granice te wyznaczy ilość posiadanego tlenu (który będziemy musieli regularnie uzupełniać) oraz długość linki bezpieczeństwa, którą przyczepimy do obiektów, gdy grozić nam będzie wyrzucenie w pustkę kosmiczną. Zagadki w >Adr1ft będą miały postać problemów technicznych, głównie polegających na naprawianiu sprzętu, który umożliwi ocalenie astronauty.

Przejście gry ma zająć około trzy godziny. Obecnie >Adr1ft funkcjonuje w formie prototypu i Orth wraz z niewielką grupą przyjaciół szuka wydawcy, który pomoże im dokończyć produkcję. W planach są wersje na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Edycja komputerowa zaoferuje obsługę okularów VR Oculus Rift.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej