Jak miało wyglądać Days Gone 2? Były pracownik Bend Studio ujawnia szczegóły

Wiemy, jak miało wyglądać Days Gone 2. Deweloper pracujący nad pierwszą częścią gry podzielił się szczegółami na temat produkcji. Nie krył także rozczarowania decyzją „lokalnego zarządu” studia Bend o anulowaniu projektu.

Adam Królak

Jak miało wyglądać Days Gone 2? Były pracownik Bend Studio ujawnia szczegóły.
Jak miało wyglądać Days Gone 2? Były pracownik Bend Studio ujawnia szczegóły.

UWAGA! News zawiera spoilery dotyczące fabuły Days Gone.

Jeff Ross, reżyser Days Gone, podzielił się w wywiadzie dla USA Today szczegółami dotyczącymi anulowanego sequela gry. „Lokalny zarząd” studia Bend nie wyraził zainteresowania kontynuacją i porzucił projekt, co według dewelopera było bardzo krzywdzące.

Ross, który opuścił zespół w 2020 roku po około 20 latach pracy w firmie, powiedział, że produkcja miała być „ostateczną wersją” wizji gry. Kontynuowałaby wątek Deacona oraz jego partnerki Sary z pierwszej części.

Tak, wrócili do siebie, ale chyba nie są szczęśliwi. „Co teraz mamy robić? Okej, byliśmy małżeństwem przed apokalipsą, ale co z przyszłością?” – powiedział Ross.

Były pracownik studia wyjawił, że Days Gone 2 miało dać graczom więcej narzędzi do zabawy dzięki przejęciu przez Deacona technologii należącej uprzednio do organizacji NERO.

Ponownie dostarczylibyśmy wyrazistą historię. Motocykl też oczywiście by został. Myślę jednak, że przesunęlibyśmy nieco ton rozgrywki w bardziej technicznym kierunku. Coś w stylu: „Okej, mamy do dyspozycji zabawki NERO – i co teraz z tym zrobimy?”.

Do sequela wdrożone miały zostać również rozbudowana umiejętność pływania i liczne poprawki w mechanice rozgrywki. Zmianie uległoby także zachowanie przeciwników, sojuszników oraz zwierzyny. Ross nie kryje niezadowolenia z anulowania produkcji. Jego zdaniem druga część mogła pokazać prawdziwy potencjał marki i pozwolić Bend Studio na rozwinięcie skrzydeł.

Days Gone miało być w zamyśle fundamentem, na którym chciano budować kolejne części. Zaczęto pracować nad szkieletem sequela, ale deweloperom nie udało się znaleźć zainteresowania projektem wśród włodarzy PlayStation, o czym już w kwietniu 2021 roku informował Jason Shreier w swoim reportażu.

Produkcja Bend Studio była krytykowana za kilka aspektów, ale Ross czuł, że inne znane serie miały słabsze debiuty i Days Gone 2 mogło być dużym skokiem jakościowym w stosunku do pierwszej części.

Musimy nauczyć się raczkować, zanim zaczniemy chodzić. Musimy przyswoić sobie chodzenie, nim będziemy mogli biegać. Ja to widziałem jako trylogię. Takie gry jak Batman: Arkham albo pierwsze Uncharted były jedynie fundamentem, na którym można budować kolejne produkcje – skwitował Jeff Ross.

W zeszłym tygodniu były deweloper Bend Studio oskarżył „lokalny zarząd” studia Bend o tworzenie atmosfery porażki wokół pierwszej części Days Gone. Jest to według niego tym bardziej krzywdzące, że tytuł ten sprzedał się – jak twierdzi – w liczbie około 9 milionów kopii (choć pojawiło się sporo wątpliwości wokół tej liczby).

Days Gone

Days Gone

PC PlayStation
po premierze

Data wydania: 26 kwietnia 2019

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.1

Gracze

9.3

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

30

Adam Królak

Autor: Adam Królak

Pecetowiec, pasjonat starszych i zapomnianych produkcji z duszą (głównie gier RPG i strategicznych), w które grywa po dziś dzień. Często wraca też do gier 8-bitowych, w które zagrywał się w dzieciństwie. Chętnie podróżuje i uczy się języków. Interesuje się Azją z naciskiem na Indonezję, Japonię i Koreę. Lubi kino azjatyckie, indonezyjską kuchnię i książki fantasy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-01-12
10:37

Natanoslav Drejkovski Konsul

DG było zajesuper . Mam nadzieje że jeszcze zmienią zdanie powstanie 2ka

Komentarz: Natanoslav Drejkovski
2022-01-12
11:39

gelo060644 Legionista

Do tych co tak bronią Sony to się w łeb puknijcie Sony wymusiło na Bend zamknięcie kontynuacji bo się bali o własne produkcje które są o tej samej tematyce Jeśli ktoś płaci za porzucenie projektu to tak właśnie się kończy Zarząd Bend widział cyferki za 1 część i to wystarczyło żeby zakończyć Bo dostali za to kasę inaczej mieli by problem z wydawnictwem gry Sony zaczęło by swoje i zakazali by produktu na swoją konsole A do tego dochodzi fakt że małe studia zazwyczaj są na przegranej pozycji w batalii z molochami

Komentarz: gelo060644
2022-01-12
13:46

gelo060644 Legionista

quark Sony ma swoja posrana politykę Ich polityka jest bardziej zamknięta i skupia się głównie na tym że jeśli ktoś może im zagrozić oni będą ku temu żeby tak nie było Mimo jak piszesz że ich produkcje były w innych latach wypuszczane Ogólnie produkcje na konsole są dłużej trwałe jak na PC ta Przykład Uncharted jeśli wychodziło coś podobnego to głównie na PC ta Nie można w to mieszać Tomb Rajderów bo ta marka była wcześniej i nawet to Sony nie robiło z niej tak zwanych exklusiwu na swoje konsole a to ma ogromne znaczenie przy promocji i sprzedaży Polityka Sony zawsze mnie śmieszyła bo jest wiele tematów o nich Co odwalili na Janusza Możesz się zemna nie zgadzać ale było wiele sygnałów mówiących o tym jak i co Sony się nie podoba A wyłudzali DG pod swoim szyldem

Komentarz: gelo060644
2022-01-12
17:02

pawel 222 Generał

Mam zakupione Days Gone ale jeszcze nie ograłem czeka na kupce wstydu .

Komentarz: pawel 222
2022-01-16
11:47

Oolepec Pretorianin

Oolepec

Days Gone to rozrywka dla bardziej ograniczonej grupy odbiorcow niz Horizon... A szkoda....

Komentarz: Oolepec

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl