Jak kucanie w CS:GO psuje celność - dziwny bug nadal irytuje graczy

Użytkownik Birkir z serwisu Reddit doniósł o kuriozalnym błędzie w Counter-Strike: Global Offensive związanym z celowaniem przy kucaniu. Bug wywołał żywe zainteresowanie (i irytację) wśród graczy, mimo (a może dlatego) że to nie pierwsza wzmianka o tym problemie.

Jakub Błażewicz

Komentarze

Jak kucanie w CS:GO psuje celność - dziwny bug nadal irytuje graczy.
Jak kucanie w CS:GO psuje celność - dziwny bug nadal irytuje graczy.

W ostatnim czasie uwagę społeczności skupionej wokół Counter-Strike: Global Offensive przyciągają głównie kolejne skandale na profesjonalnej scenie gry. Jednak tego typu afery raczej niewiele obchodzą przeciętnego gracza, nawet jeśli sam poważnie podchodzi do rozgrywki. Tego samego nie można powiedzieć o błędzie odkrytym (czy raczej ponownie znalezionym) przez internautę o pseudonimie Birkir, a powiązanym z celnością przy kucaniu.

Użytkownik opublikował filmik omawiający problem w serwisach Reddit oraz YouTube. Jeśli kiedykolwiek graliście w CS:GO (czy nawet innego sieciowego FPS-a), zapewne spotkaliście się z praktyką kucania w celu poprawienia celności czy też – częściej – zmniejszenia tzw. hitboksa (czyli strefy w modelu, po trafieniu w którą postać otrzyma obrażenia). Pomijając dyskusje na temat „czy tak powinno się profesjonalnie grać”, Birkir znalazł bardzo specyficzny błąd związany z tym zachowaniem. Otóż jeśli chodzimy wolno (domyślnie przytrzymując klawisz Shift) i spróbujemy kucnąć, na krótko nasza broń stanie się wyjątkowo niecelna.

Materiał Birkira to bynajmniej nie pierwsza wzmianka na ten temat. Trzy lata temu wpis innego użytkownika serwisu Reddit omawiał kwestię tego już wtedy „starego błędu”. Fakt, że nowszy wątek zebrał czterokrotnie większą liczbę polubień (8,8 tysiąca do 2,2 tys.), może wynikać z nieznajomości omawianego buga przez nowszych graczy. W końcu tych znacząco przybyło pod koniec 2018 roku, kiedy to CS:GO przeszło na model free-to-play.

Niewykluczone jednak, że popularność Birkirowi przyniosło też przypomnienie, że Valve po tak długim czasie wciąż nie usunęło tej mimo wszystko dość poważnej niedoróbki. Oczywiście zawsze może być gorzej, co poświadczy każdy, kto wciąż wierzy w dawno obiecany debiut wielkiej aktualizacji Team Fortress 2

Jak kucanie w CS:GO psuje celność - dziwny bug nadal irytuje graczy - ilustracja #1
CSGO to niejedyna produkcja Valve z błędami nienaprawionymi przez długie, długie lata.
7.9

GRYOnline

6.7

Gracze

8.6

Steam

8.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

23

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Karty graficzne mają być jeszcze droższe. Winne ceny pamięci

Następny
Karty graficzne mają być jeszcze droższe. Winne ceny pamięci

Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 odpalimy niedługo w Tesli S [Aktualizacja]

Poprzedni
Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 odpalimy niedługo w Tesli S [Aktualizacja]

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl