Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 czerwca 2023, 10:59

autor: Adrian Werner

Insider ma złe wieści o nowej wersji GTA Online w GTA 6

Znany w społeczności GTA informator twierdzi, że firma Take-Two Interactive nie zgodziła się na implementację w Grand Theft Auto 6 rozwiązania, które mocno ulepszyłoby rozgrywki multiplayer.

Źródło fot. Rockstar Games
i

W sieci pojawiły się rozczarowujące i niestety dosyć wiarygodne doniesienia odnośnie do Grand Theft Auto VI.

  1. Źródłem jest mający doskonałą renomę wśród fanów studia Rockstar leaker Tez2.
  2. Według niego firma Take-Two odrzuciła pomysł wykorzystania dedykowanych serwerów w module sieciowym GTA 6.
  3. Tym samym tryb multiplayer w następnej odsłonie serii będzie korzystał z takich samych rozwiązań peer-to-peer, co Grand Theft Auto Online i Red Dead Online. Oznacza to, że nie będzie jednego centralnego serwera, na którym wszystko będzie kalkulowane – struktura sieciowa ma być rozproszona po urządzeniach wszystkich graczy.

Powodem odrzucenia przez Take-Two pomysłu wprowadzenia dedykowanych serwerów dla GTA 6 miały być koszty. Faktycznie – peer-to-peer jest tańsze, choć rodzi się pytanie, czy seria zarabiająca tak szalone pieniądze (sprzedaż „piątki” niedawno przekroczyła 180 mln egzemplarzy), wymaga tego typu oszczędności.

Insider ma złe wieści o nowej wersji GTA Online w GTA 6 - ilustracja #1
Brak dedykowanych serwerów w GTA Online powoduje m.in. okazjonalne problemy z synchronizacją eksplozji. Źródło fot. Rockstar Games.
  1. Brak dedykowanych serwerów powoduje pogorszenie jakości multiplayera. Przykładowo w GTA Online są problemy z wybuchami. Gra kalkuluje bowiem eksplozję na urządzeniu najbliższego gracza, a następnie streamuje to na sprzęt pozostałych graczy, co powoduje, że czasem to wydarzenie nie jest właściwie synchronizowane u wszystkich użytkowników.
  2. Na GTAForums reakcje na te doniesienia są dosyć negatywne, choć pojawiają się także głosy, że nie będzie źle. Rockstar Games cały czas ulepsza swoje systemy sieciowe, aby minimalizować problemy typowe dla gier, które nie korzystają z dedykowanych serwerów. Pod tym względem już RDR Online było wyraźnie lepsze niż GTA Online i można się spodziewać, że GTA 6 będzie kontynuowało tę ewolucję.
  3. Fakt, że GTA Online brakuje tradycyjnych dedykowanych serwerów nie znaczy zresztą, że podczas rozgrywki wszystko odbywa się na sprzętach graczy. Zamiast tego istnieją serwery Rockstara, które zajmują się taki aspektami matchmaking czy transakcje i nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystać je także np. do synchronizacji elementów stanu świata gry.

Przypomnijmy, że wciąż nie wiemy, kiedy ukaże się Grand Theft Auto 6. Niedawny raport finansowy Take-Two Interactive sugeruje jednak, że premiera GTA 6 nastąpi okresie od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 roku. W tych dwunastu miesiącach wydawca spodziewa się bowiem rekordowo wysokich przychodów na poziomie 8 mld dolarów i bez premiery najnowszej odsłony tej serii osiągnięcie takiego wyniku raczej nie będzie możliwe.

  1. 4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej