Twórcy Diablo 4 mają ważne ogłoszenie o zmianach w grze, studzą oczekiwania

Wbrew wcześniejszym zapewnieniom Josepha Piepiora, asystenta reżysera Diablo 4, Blizzard nie poprawi za wiele w rozgrywce. Wszystkie zmiany mają być jedynie kosmetyczne.

Maciej Gaffke

Twórcy Diablo 4 mają ważne ogłoszenie o zmianach w grze, studzą oczekiwania, źródło grafiki: Blizzard Entertainment.
Twórcy Diablo 4 mają ważne ogłoszenie o zmianach w grze, studzą oczekiwania Źródło: Blizzard Entertainment.

Asystent reżysera Diablo 4, Joseph Piepiora, sprostował swój wcześniejszy wpis na Twitterze, w którym wspominał o zmianach, jakie znajdą się w premierowej wersji gry. Piepiora twierdzi teraz, że ustawienia z „Server Slam” – odbywającego się ponad dwa tygodnie temu – znajdą się w pełnoprawnej wersji gry.

Server Slam był wersją 1.0 Diablo 4

W poście z 30 maja Piepiora napisał, że otwarta beta określana jako „Server Slam” była wersją 0.9 gry. Do czasu premiery Diablo 4 poprawek miał doczekać się jeszcze balans rozgrywki. Twórcy mieli też usunąć wykryte błędy. Dzień później asystent reżysera skorygował jednak podane informacje i wspomniał, że zespół wprowadzi jedynie „kilka” zmian do 6 czerwca, czyli dnia debiutu wyczekiwanej kontynuacji popularnego serii hack’n’slash.

Twórcy Diablo 4 mają ważne ogłoszenie o zmianach w grze, studzą oczekiwania - ilustracja #1

Piepiora zapewnił również, że deweloperzy będą na bieżąco poprawiać grę od dnia premiery, aby zagwarantować nam jak najlepszy gameplay. Miejmy tylko nadzieję, że nie będzie to za bardzo potrzebne...

Deweloperzy wiedzą, że gracze coś popsują

Mimo że Blizzard oraz sam reżyser Diablo 4, Rod Fergusson, zapewniają o gładkiej premierze, to pracownicy mówią o możliwych problemach. Projektant klas, Adam Z. Jackson, powiedział niedawno w wywiadzie dla serwisu PCGames o (nie)spodziewanym wpływie niektórych graczy na grę. Diablo 4 zaoferuje mnóstwo ustawień i według Jacksona użytkownicy mogą zastosować „dziwne kombinacje” i koniec końców „zepsuć grę”. Zapewne miał na myśli ich nieprzewidziany wpływ na gameplay.

[...] Diablo 4 jest w dobrym stanie, ale jestem też w 100% pewien, że gracze znajdą dziwne kombinacje, o których nie wiedzieliśmy, a które są po prostu szalenie mocne i ostatecznie zepsują grę – przekazał Adam Z. Jackson.

Jednocześnie Jackson uważa, że zespół wykonał dobrą robotę i jest przygotowany na premierę. Projektant szczególnie zadowolony jest z balansu rozgrywki. Jednak podkreślił, że nigdy nie będzie on idealny.

Jeśli chodzi o to, dlaczego jestem szczęśliwy: zespół i ja jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych osiągnięć w zakresie balansu oraz z kierunku, w którym konsekwentnie podążamy. [...] Balans nigdy jednak nie będzie całkowicie idealny. Od samego początku planowaliśmy Diablo 4 jako długo rozwijaną grę-usługę i zamierzamy ją stale aktualizować. Nie możemy się tego doczekać – powiedział Jackson.

Już jutro o godzinie 1:00 w nocy ruszy wczesny dostęp dla graczy, którzy kupili wersję Digital Deluxe lub Ultimate. Niektórzy zapewne przygotowują też swój portfel, bo widok cen w sklepiku z mikrotransakcjach może zaboleć. Zanim wyruszysz do Sanktuarium, zapoznaj się również z naszą recenzją Diablo 4.

Jaką klasą postaci grasz/masz zamiar grać w Diablo 4?

19,4%
Barbarzyńca (Barbarian)
18,5%
Łotr (Rogue)
18,3%
Druid
21,3%
Czarodziej (Sorcerer)
22,5%
Nekromanta (Necromancer)
Diablo IV

Diablo IV

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 6 czerwca 2023

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

6.2

Gracze

7.1

Steam

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-06-01
11:57

DocHary Generał

DocHary

Znaczy, że szkielety dalej będą padały jak muchy? Bo ja uparłem się na grę nekromantą.

Komentarz: DocHary
2023-06-01
12:29

wiesiugeralto Konsul

Grałem nekrosem na szkielety i jak się mądrze zarządzało zasobami zwłok oraz doboostowalo szkielety w drzewku to ich padanie było akurat ok. W porównaniu z tym buildem z marca gdzie czułem się jakbym chodził ze 4 barbami. Ja mam nadzieję że wrzuca szybko hotke na jedną z legend która sprawiała że barb one shootowal wszystko co żyje zaraz po zakończeniu whirlwindu. Pewnie takich błędów będzie więcej ale ważne by je naprawiali

Komentarz: wiesiugeralto
2023-06-01
23:41

radek1982 Generał

Hottki i nerfy i buffy od sezonu dopiero a sezon dopiero płowie lipca a ciekawostka przez pierwszy miesiąc pvp nie będzie działać oraz mogą się pojawić kolejki od 30 minut do 72 godzin nawet tydzień po premierze 2 czerwca.

Komentarz: radek1982
2023-06-02
00:03

Persecutor Legend

Persecutor

Oczywiście jaki sens jest teraz cokolwiek balansować, lepiej poprawiać błędy jeśli jakieś są. Na balans będzie czas jak ludzie zaczną engame robić, bo nawet w tym przedpremierowym czasie chyba tylko jedna osoba osiągnęła coś co można nazwać endgame :D

Komentarz: Persecutor

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl