Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2023, 08:24

autor: Adrian Werner

Kiedy premiera GTA 6? Raport Take-Two wskazuje potencjalny termin

Raport finansowy firmy Take-Two Interactive zawiera informacje mocno sugerujące, kiedy wydawca zamierza wypuścić Grand Theft Auto 6.

Źródło fot. Rockstar Games
i

Grand Theft Auto VI jest najbardziej wyczekiwaną nadchodzącą grą, choć nawet nie zostało jeszcze oficjalnie zapowiedziane. Ujawnienie projektu powinno jednak nastąpić już wkrótce, gdyż wiele wskazuje na to, że premiera GTA 6 nastąpi już w przyszłym roku.

  1. Taki wniosek można wysnuć z nowego raportu finansowego firmy Take-Two Interactive, będącej wydawcą serii.
  2. W dokumencie znalazły się prognozy ogromnych przychodów w latach rozliczeniowym 2025 i 2026. Rok rozliczeniowy 2025 rozpocznie się 1 kwietnia 2024 roku.
  3. W roku rozliczeniowym 2025 Take-Two spodziewa się przychodów na poziomie 8 mld dolarów dzięki premierom szeregu wyczekiwanych projektów.
  4. Dla porównania w ubiegłym roku rozliczeniowym przychody firmy wyniosły 5,3 mld dolarów i ten wynik udało się uzyskać tylko dzięki przejęciu studia Zynga. Wcześniej samo Take-Two najczęściej generowało przychody na poziomie 3 mld dolarów rocznie.
  5. Tym samym trudno sobie wyobrazić, aby Take-Two mogło osiągnąć 8 mld dolarów przychodu w jakikolwiek inny sposób, niż wydając Grand Theft Auto 6. Żadna inna marka wydawcy nie ma wystarczającego potencjału sprzedażowego, aby to osiągnąć.
  6. Bez tego uzyskanie takiej kwoty wymagałoby praktycznie podwojenia liczby wydawanych produkcji, co wydaje się mało prawdopodobne. Ewentualnie Take-Two może się szykować do kolejnego wielkiego przejęcia, ale w raporcie nie ma o tym mowy. Zamiast tego te 8 mld ma być uzyskane za sprawą premier wyczekiwanych gier.

Wszystko to sprawia, że najpewniej firma planuje premierę GTA 6 w okresie od 1 kwietnia 2024 r. do 31 marca 2025 roku.

  1. 4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej