Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 stycznia 2024, 13:57

autor: Kamil Kleszyk

Indiana Jones i Wielki Krąg z dubbingiem w polskiej wersji językowej. Bethesda jeszcze nie ujawniła obsady

Dodając polską wersję językową do gry Indiana Jones i Wielki Krąg, Bethesda udowodniła, że coraz bardziej zależy jej na naszym rynku. Dobór aktorów głosowych nie wszystkim przypadł jednak do gustu.

Źródło fot. Bethesda Softworks
i

Chyba żadna zaprezentowana podczas wczorajszego Xbox Developer_Direct gra nie wzbudziła takich emocji jak Indiana Jones i Wielki Krąg. Gracze zdają się być najnowszym tytułem od MachineGames niemal tak samo rozentuzjazmowani, co rozczarowani. Oprócz często krytykowanego widoku z pierwszej osoby i miejscami kulejącej oprawy graficznej, sporo uwagi na naszym forum (i nie tylko) poświęcono polskiemu dubbingowi.

Potwierdzona najnowszym zwiastunem gry (do obejrzenia poniżej) i wpisem na Steamie polska wersja językowa spotkała się z mieszanym odbiorem graczy. Ich zdaniem najbardziej nietrafiony jest wybór „głosu” dla samego Indy’ego, który brzmi zbyt młodo i przez to nijak nie pasuje do postaci archeologa.

Bethesda nie ujawniła jeszcze polskiej obsady aktorskiej (zrobi to w odpowiednim czasie, co potwierdzono nam w odpowiedzi na nasze zapytanie), dlatego na razie możemy jedynie zgadywać, komu z naszych rodzimych aktorów przypadła rola Jonesa. Gracze podejrzewają, że może to być Kamil Kula, który zasłynął jako męski głos V w Cyberpunk 2077. Artysta dubbingował również Łotra w Diablo IV.

Część graczy zdaje się być jednak niezrażona wspomnianą „niedogodnością”. Twierdzą oni, że gra to coś znacznie więcej niż tylko głosy postaci (które zresztą w danym momencie można zmienić na inne – choćby na oryginalne angielskie, w tym na ten należący do Troya Bakera). I faktycznie, najnowsza gra o przygodach Indiany Jonesa zaserwuje nam mnóstwo innych ciekawych elementów. Większość z nich opisaliśmy w newsie zapowiadającym grę, a poniżej znajdziecie dodatkowe szczegóły.

Wierny druh Indy’ego – bicz

Jedną z atrakcji ma być bicz poszukiwacza przygód. Na wczorajszej prezentacji sporo miejsca poświęcono właśnie temu narzędziu. Gracze będą go mogli wykorzystać nie tylko do huśtania się lub wspinania, ale także do walki. Oto, co o procesie jego tworzenia miał do powiedzenia reżyser gry Jerk Gustafsson (via Gamingbolt):

Naszym głównym celem było uczynienie go tak użytecznym i wszechstronnym, jak to tylko możliwe. To, co zwykle przychodzi na myśl, gdy myślimy o biczu, to narzędzie do eksploracji otoczenia, huśtania się i wspinania. Ale kiedy zaczęliśmy nad nim pracować, skupiliśmy się przede wszystkim na walce, ponieważ wiedzieliśmy, że będzie to najtrudniejsza funkcja. Nie tylko sprawiając, że działa dobrze w walce, ale także w połączeniu z innymi formami pojedynkowania, takimi jak walka wręcz i używanie otaczających bohatera przedmiotów. Zdecydowaliśmy się również w pełni zasymulować bicz, co sprawiło, że było to wielkie wyzwanie z technicznego punktu widzenia, ale zyskaliśmy ten szorstki i realistyczny charakter, który jest dla nas tak ważny.

Indiana Jones i Wielki Krąg to połączenie liniowej rozgrywki z otwartym światem

Kolejnym elementem, który powinien spodobać się graczom, jest świat przedstawionych w Indiana Jones i Wielki Krąg. Z informacji zamieszczonych na Steamie wynika, że tytuł MachineGames będzie połączeniem liniowej rozgrywki z otwartymi mapami, które będzie można swobodnie eksplorować.

Zanurz się w dynamicznym połączeniu liniowej rozgrywki opartej na narracji z otwartymi mapami. Rozbudź w sobie ducha odkrywcy i poznaj świat pełen fascynujących sekretów, śmiercionośnych pułapek i zawiłych zagadek, w którym wszystko może skrywać kolejny fragment tajemnicy – lub węże. Dlaczego to zawsze są węże? – czytamy w oficjalnym opisie gry.

Na jakim silniku powstał Indiana Jones i Wielki Krąg?

Do wygenerowania lokacji, postaci oraz wspominanych węży w grze posłużył najprawdopodobniej silnik id Tech. Mimo że MachineGames nie potwierdziło tej informacji, czujni widzowie dostrzegli na wczorajszej prezentacji ikonkę tego narzędzia widoczną na monitorze jednego z programistów studia. Dziennikarze Gamingbolt spekulują, że może chodzić o wersję id Tech 7, której użyto m.in. przy produkcji Doom Eternal.

Dla tych, którzy zastanawiają się, jaki silnik jest używany w Indianie – sprawdź pasek zadań. To id Tech – napisał na X John Linneman z Digital Foundry.

Nie powinno to jednak stanowić żadnego zaskoczenia. Wszakże MachineGames już wielokrotnie korzystało ze wspomnianej platformy przy okazji tworzenia gier z serii Wolfenstein.

Xbox Game Pass kupisz tutaj

PC Game Pass kupisz tutaj

Indiana Jones i Wielki Krąg zadebiutuje w 2024 roku. Gra będzie dostępna na konsolach Xbox Series X i S oraz PC.

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Kamil Kleszyk

Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

więcej