Wielka aktualizacja 1.7 do STALKER 2 jest już dostępna. Postapokaliptyczny FPS nabrał realizmu, a frakcje zaczęły ze sobą walczyć

Aktualizacja 1.7 do S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl wreszcie trafiła do graczy. Patch wprowadza ogrom zmian.

Kamil Kleszyk

Wielka aktualizacja 1.7 do STALKER 2 jest już dostępna. Postapokaliptyczny FPS nabrał realizmu, a frakcje zaczęły ze sobą walczyć, źródło grafiki: GSC Game World.
Wielka aktualizacja 1.7 do STALKER 2 jest już dostępna. Postapokaliptyczny FPS nabrał realizmu, a frakcje zaczęły ze sobą walczyć Źródło: GSC Game World.

Po październikowych doniesieniach na temat aktualizacji 1.7 i serii krótkich wpisów dotyczących nowości w mediach społecznościowych, studio GSC Game World wreszcie dostarczyło graczom S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl wyczekiwany update. Najnowszy patch to jeden z największych zestawów poprawek i świeżej zawartości w historii gry, przynoszący nie tylko liczne usprawnienia rozgrywki i optymalizacji, ale też dodatkowe tryby i funkcje.

Zanim jednak przejdę do szczegółów aktualizacji, zachęcam do obejrzenia materiału prezentującego efekty pracy twórców.

W komunikacie na Steamie deweloperzy zwracają się do graczy słowami:

Cieszymy się, że wróciliście i jesteście gotowi, aby zobaczyć wszystkie nowe, błyszczące zabawki, które pojawiły się w Zonie.

A tych „zabawek” rzeczywiście jest sporo. Z najważniejszych warto wymienić:

  1. odświeżony system A-Life, dzięki któremu frakcje mogą aktywnie walczyć o nowe obszary, tracąc je lub odzyskując podczas dynamicznych potyczek;
  2. nowy poziom trudności – Master – przygotowany z myślą o tych, którzy chcą maksymalnie wymagającej rozgrywki;
  3. Expedition Mode, pozwalający skupić się na eksploracji, zbieraniu zasobów i przetrwaniu w nieprzewidywalnych warunkach;
  4. rozbudowane i bardziej naturalne zachowania NPC-ów, obejmujące lepsze wykrywanie zagrożeń i reakcje na otoczenie;
  5. nowe anomalie zmieniające sposób poruszania się po mapie;
  6. Immersive Mode, który ogranicza elementy interfejsu i stawia na bardziej realistyczne doświadczenie;
  7. ulepszone sterowanie padem, poprawione wspomaganie celowania oraz wyczuwalnie lepszą responsywność broni.

To jednak tylko ogólne punkty – szczegółowa lista poprawek jest ogromna.

AI, walka i bardziej naturalne zachowania przeciwników

Szczególnie dużo pracy poświęcono AI i systemowi walki. NPC-e mają teraz większe problemy z wykryciem gracza w gęstej trawie i trzcinach, są mniej skuteczni podczas strzelania przez krzaki i bardziej świadomie reagują na przebieg starcia. W praktyce oznacza to, że:

  1. częściej flankują gracza;
  2. potrafią ocenić sytuację i wycofać się z walki;
  3. dobierają odpowiedni dystans zależnie od posiadanej broni;
  4. reagują na eksplozje i nie ukrywają się w nielogicznych miejscach.

Mutanty doczekały się natomiast nowych animacji śmierci, a wiele nienaturalnych zachowań – jak zmiana pozycji w trakcie skoku czy atakowanie niewłaściwych celów – zostało usuniętych.

Naprawa misji i zdarzeń otwartym świecie

Wraz z poprawkami walki twórcy uporządkowali też liczne problemy fabularne. W aktualizacji 1.7 naprawiono dziesiątki błędów związanych z NPC-ami, dialogami i cutscenkami, które mogły blokować progres w rozmaitych zadaniach.

Ulepszono również zachowania postaci podczas Emisji, przywrócono brakujące scenki i poprawiono wiele sytuacji, w których bohater lub towarzysze mogli utknąć lub zniknąć.

Poprawiona wydajność

GSC Game World informuje, że to jedna z największych aktualizacji optymalizacyjnych w historii gry. Patch naprawia ponad 90 crashów oraz wprowadza mnóstwo usprawnień dotyczących wydajności.

Najważniejsze zmiany obejmują:

  1. poprawione siatki i materiały roślinności;
  2. ulepszoną geometrię i kolizje budynków;
  3. optymalizację oświetlenia i cieniowania;
  4. poprawę fizyki i animacji obiektów.

Przypomnijmy, że 20 listopada S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl trafi na PlayStation 5. Dziś w sieci zaczęły pojawiać się pierwsze recenzje tej wersji. Na razie nie ma ich zbyt wiele, lecz w tych, które już opublikowano, zwracana jest uwaga na to, że gra wciąż nie jest idealna pod względem technicznym, ale i tak znacznie bardziej dopracowana niż rok temu, gdy debiutowała na PC i XSX/S.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R. 2: Serce Czarnobyla

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2024

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

6.2

Gracze

7.9

Steam

7.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Było 400 zł jest 1400 zł. Ceny pamięci RAM szaleją, w niektórych sklepach bardziej niż w innych

Następny
Było 400 zł jest 1400 zł. Ceny pamięci RAM szaleją, w niektórych sklepach bardziej niż w innych

Między bogiem a gubernatorem - Anno 117 pozwala rządzić po swojemu

Poprzedni
Między bogiem a gubernatorem - Anno 117 pozwala rządzić po swojemu

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl