Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 kwietnia 2013, 19:04

autor: Kamil Zwijacz

Heavy Rain zarobiło dla Sony ponad 100 mln euro

Producent wykonawczy w studiu Quantic ream - Guillaume de Fondaumiere - podczas wystąpienia na festiwalu Digital Dragons, wyjawił, że firma Sony zarobiła na grze Heavy Rain ponad 100 mln euro.

Podczas trwającego właśnie Europejskiego Festiwalu Gier Digital Dragons, Guillaume de Fondaumiere, producent wykonawczy w studiu Quantic Dream, wyjawił, że koszt produkcji gry Heavy Rain wyniósł około 16,7 mln euro. Firma Sony, wydawca produkcji, zarobiła na nim natomiast przeszło 100 mln euro.

Heavy Rain okazało się komercyjnym sukcesem.

Całkowite koszty wyprodukowania i wypromowania gry zamknęły się w okolicach 40 mln euro, mimo tego wydawca i tak zarobił na nim krocie. Niestety nie wiemy ile dokładnie sprzedano egzemplarzy Heavy Rain. W 2011 roku twórcy wyjawili, że z półek sklepowych zniknęły 2 mln pudełek z tą pozycją, jednak od tamtej pory minęło już trochę czasu.

Wychodzi więc na to, że innowacyjne projekty są opłacalne. Wielu wydawców boi się jak ognia nowych marek i rozwiązań, co oczywiście jest zrozumiałe, bo wiadomo, że lepiej wypuścić nowe Call of Duty czy FIF-ę i zarobić na tym krocie, niż ładować się w coś mocno niepewnego. Niemniej przykład Heavy Rain pokazuje, że czasami warto zaryzykować.

”Musimy być bardziej kreatywni i przestać robić co roku te same gry. Potrzebujemy nowych marek. Potrzebujemy wydawców, by podejmowali ryzyko. Potrzebujemy także publicznośći, która zagłosuje swoimi portfelami.” - powiedział Guillaume de Fondaumiere podczas wystąpienia na festiwalu Digital Dragons.

Heavy Rain to produkcja z lutego 2010 roku. Tytuł okazał się nieco kontrowersyjnym, acz bardzo dobrym projektem, który docenili przedstawiciele mediów i graczy. Gra może się pochwalić średnią 87 punktów w serwisie Metacritic. Obecnie jej autorzy, studio Quantic Dream, pracują nad Beyond: Dwie Dusze, którego premiera odbędzie się jeszcze w tym roku na konsoli PlayStation 3.