Autorzy popularnego 80 Days oraz serii Sorcery! ogłosili, że pracują nad przygodówką z otwartym światem zatytułowaną Heaven's Vault. Będzie to pierwszy konsolowy projekt zespołu inkle. Przewidziane są także wersje na pecety i urządzenia mobilne.
Znane z 80 Days i serii Sorcery! studio Inkle zapowiedziało swój kolejny projekt. Okazała się nim przygodówka Heaven's Vault, która ma połączyć typowy dla tego zespołu rozbudowany aspekt narracyjny z otwartą strukturą świata. Produkcja zmierza na pecety, konsole (na razie nie wiemy jakie dokładnie) oraz urządzenia mobilne. Twórcy nie są jeszcze gotowi podać jakiejkolwiek, nawet przybliżonej, daty premiery.
Heaven's Vault będzie pierwszą grą studia w klimatach science fiction. Fabuła przeniesie nas do miejsca znanego jako Mgławica, gdzie sieć pradawnych rzek przenosi wodę i powietrze pomiędzy systemem księżyców. Jak widać, autorzy nie zamierzają się trzymać realizmu naukowego i elementy futurystyczne zostaną wzbogacone fantastycznymi.
Wcielimy się w kobietę imieniem Aliya Elasra, która uda się na najstarszy świat Mgławicy, aby w zlokalizowanych tam ruinach odkryć prawdę o przeszłości tego miejsca. W podróży towarzyszyć jej będzie niezbyt chętny do pomocy robot znany jako Six.
Podczas zabawy gracze będą eksplorowali świat o otwartej strukturze, gdzie wszystkie decyzje mają mieć istotne skutki dla dalszego rozwoju historii. Podobnie będzie z postaciami - każda z nich zapamięta nasze rozmowy z nimi, co wpłynie na jej stosunek do bohaterki w późniejszych fragmentach historii.
Podróże na dłuższe dystanse odbędziemy na pokładzie statku żeglującego rzekami Mgławicy. Ponadto istotną rolę odegra tłumaczenie tekstów napisanych w języku zapominanej cywilizacji.
Autorzy obiecują dużą swobodę akcji. Zależnie od podejmowanych decyzji, nasza postać będzie mogła stać się m.in. złodziejem, odkrywcą, detektywem lub bohaterką ratującą całą cywilizację.

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.