Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2021, 14:46

autor: Adrian Werner

Half-Life 2 z nowymi funkcjami i poprawkami „odwiecznych” błędów; Valve odświeża grę dla Steam Deck

Studio Valve udostępniło wersję beta aktualizacji do Half-Life 2. Opracowano ją z myslą o Steam Deck, ale wprowadza ona wiele poprawek, o które fani prosili od lat.

CO NOWEGO W HALF-LIFE 2?
  1. zmiany w rozdzielczościach i interfejsie, które dopasowują grę do Steam Decka,
  2. wsparcie dla rozdzielczości ultrawide,
  3. poprawki błędów,
  4. FOV do 110,
  5. wsparcie dla API Vulkan.

Studio Valve po cichu wypuściło nową aktualizację Half-Life 2. Na razie dostępna jest ona tylko w wersji testowej, w ramach tzw. „beta branch”, i aby została zainstalowana musicie aktywować tę funkcję w kliencie Steam. Wszystko wskazuje na to, że patch powstał głównie po to, aby dopasować grę do specyfiki nadchodzącej platformy Steam Deck. Wiele z tych nowości jest jednak korzystnych także dla osób bawiących się na standardowych pecetach.

Patch zmodyfikował interfejs, aby zwiększyć czytelność tekstów na Steam Decku. Pozycja HUD-a nie jest już zablokowana na stałe i odpowiednio skaluje się do każdych proporcji ekranu. Brak tej funkcji powodował spore problemy i gracze od wielu lat prosili o zmiany. Dodano także wsparcie dla rozdzielczości ultrawide, a maksymalną szerokość pola widzenia (ang. Field of View/FOV) dostępną w menu zwiększono do 110. Usunięto też kilka niedoróbek wizualnych na mapach.

Dodano również wsparcie dla API Vulkan, co powinno zagwarantować dobre działanie na Steam Deck, gdyż urządzenie to wykorzystuje system Linux.

Warto dodać, że wcześniej obsługę Vulkana wprowadzono do gry Portal 2, więc są spore szanse, że Valve zaimplementuje tę funkcję także do innych swoich produkcji.

Przypomnijmy, że kilka dni temu studio ujawniło system klasyfikacji kompatybilności gier ze Steam Deckiem. Gry podzielone zostaną na cztery kategorie: zweryfikowane, grywalne, niegrywalne oraz status nieznany. Valve zatrudniło dodatkowych testerów i utworzyło wewnętrzny zespół, którego zadaniem będzie sprawdzenie wszystkich produkcji dostępnych na Steamie pod tym kątem.

  1. Oficjalna strona firmy Valve Software

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej