Dlaczego skasowano Half-Life 2 Episode 4? Zdradzono powody

Studio Arkane zdradziło powody skasowania przez Valve projektu Half-Life 2: Episode 4, znanego również jako Ravenholm. Wśród nich znalazł się kryzys kredytowy oraz gra Left 4 Dead.

Adrian Werner

Dlaczego skasowano Half-Life 2 Episode 4? Zdradzono powody - ilustracja #1
Projekt Half-Life 2: Episode 4 znajdował się w produkcji w latach 2006-2007.

Tydzień temu pisaliśmy o filmie dokumentalnym kanału Noclip, poświęconym zespołowi Arkane Studios. Znalazły się w nim fragmenty rozgrywki z porzuconego projektu Half-Life 2: Episode 4. Serwis IGN postanowił dowiedzieć się od dyrektora artystycznego studia, Sebastiena Mittona, dlaczego Valve zdecydowało się na skasowanie gry.

Powody porzucenia Half-Life 2: Episode 4 były dwa. Po pierwsze, w trakcie produkcji rozpoczął się kryzys kredytów hipotecznych typu subprime w Stanach Zjednoczonych. Spowodował on znaczące zwiększenie różnic w kursach walutowych dolara i euro. Wtedy Arkane było zlokalizowane głównie we Francji, a oddział w Teksasie dopiero się rozwijał. W rezultacie finansowanie prac stało się nagle znacznie bardziej kosztowne dla Valve.

Drugim powodem był fakt, że równolegle trwała produkcja Left 4 Dead. W Half-Life 2: Episode 4 głównym przeciwnikiem miały być zombiaki i Valve uznało, że dwie gry o takiej tematyce to przesada. W wyborze między tymi projektami pomógł fakt, że w przeciwieństwie do Arkane odpowiedzialne za L4D studio Turtle Rock zlokalizowane było w Stanach Zjednoczonych i tym samym możliwe było uniknięcie problemów wynikających ze zmian w kursach walut.

Przypomnijmy, że Half-Life 2: Episode 4 powstawało w latach 2006-2007 pod roboczym tytułem Ravenholm. Gracze mieli wcielić się w postać Adriana Shepharda, czyli głównego bohatera Half-Life: Opposing Force. Fabuła była samodzielną historią, koncentrującą się na porzuconym ośrodku badawczym, a kluczową rolę odegrałby znany z HL2 ojciec Grigori.

Projekt miał zaoferować kilka nietypowych rozwiązań. Jednym z nich była broń magnesowa, potrafiąca nie tylko przyciągać obiekty, ale również magnetyzować je w celu ich połączenia. Prace nad grą rozpoczęto pod okiem Warrena Spectora w studiu Junction Point, które stworzyło pierwszy prototyp. Gdy Valve zatrudniło Arkane do opracowania nowej gry z uniwersum Half-Life zespół otrzymał dostęp do tego dema i wykorzystał pomysły z niego w HL2: Episode 4.

  1. Oficjalna strona Arkane Studios
  2. Oficjalna strona studia Valve
Half-Life 2

Half-Life 2

PC Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 16 listopada 2004

Informacje o Grze
8.8

GRYOnline

8.9

Gracze

9.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

16

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

PS5 – fani panikują w związku ze wsteczną kompatybilnością

Następny
PS5 – fani panikują w związku ze wsteczną kompatybilnością

Elon Musk dostaje gigantyczną wypłatę, Tesla ma świetną passę

Poprzedni
Elon Musk dostaje gigantyczną wypłatę, Tesla ma świetną passę

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl