Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2015, 12:25

autor: Meehow

H1Z1 – ponad milion sprzedanych kopii w Steam Early Access

Jak wynika z informacji udzielonych przez studio Daybreak Game Company, H1Z1 w wersji wczesnodostępowej trafiło już do ponad miliona graczy.

H1Z1 - H1Z1 – ponad sprzedanych milion kopii w Steam Early Access - wiadomość - 2015-03-24
H1Z1
H1Z1 w skrócie:
  • Producent: Daybreak Game Company (dawniej Sony Online Entertainment)
  • Gatunek: survivalowe MMO w post-apokaliptycznym świecie
  • Platformy: PC, PS4
  • Cena: 19,99 lub 36,99 euro w Steam Early Access
  • Data premiery: nieznana, trwają alfa-testy

Jak wynika z tweetu Johna Smedleya, prezesa Daybreak Game Company (dawniej Sony Online Entertainment), post-apokaliptyczne MMO H1Z1 rozeszło się w liczbie ponad miliona kopii od dnia udostępnienia w programie Steam Early Access, czyli od 15 stycznia bieżącego roku. Konkurent DayZ, którego alfa-testy przebiegają w oparach mniejszych i większych kontrowersji, radzi sobie zatem bardzo dobrze, zwłaszcza wziąwszy pod uwagę, że wersja finalna ma planowo wykorzystywać model biznesowy free-to-play (data jej premiery nie jest jeszcze znana). Deweloperzy H1Z1 w najbliższym czasie mają skupiać się na usuwaniu licznych błędów swojej zombie-produkcji oraz wzbogacaniu jej o kolejne elementy i funkcje, rezygnując tymczasowo ze sprzedawania opcjonalnych przepustek do trybu Battle Royale, które w ciągu ostatnich dni wywołały niemałe niezadowolenie wśród grającej społeczności. Oczywiście możliwość wykupienia 30-dniowego dostępu do Battle Royale bez naruszania osobistych zasobów event ticketów prędzej czy później wróci do gry, aczkolwiek wyżej wspomniany John Smedley zapowiedział, że nie nastąpi to szybko. I chociaż fakt, że trzeba było kolejnej już fali niezadowolenia, aby twórcy H1Z1 skupili się na doprowadzaniu rzeczonego tytułu do finalnej wersji, a nie na wymyślaniu kolejnych sposobów spieniężania jego zawartości, nie napawa huraoptymizmem, to z pewnością jest jakimś rodzajem światełka w tunelu.

Jeśli wierzyć słowom Smedleya, studio Daybreak Game Company ma zamiar ponownie zacząć stosować mikropłatności, kiedy doprowadzi H1Z1 do stanu, w którym gracze „z przyjemnością” będą z nich korzystać. Z pewnością dobrze jest traktować tego typu wypowiedzi z pewną rezerwą, gdyż we wcześniejszych deklaracjach Sony Online Entertainment/Daybreak Game Company można było usłyszeć zapewnienia m.in. o braku elementów pay-to-win w H1Z1, co ostatecznie okazało się nieprawdą. Ówczesne Sony Online Enteratinment co prawda starało się wyjść z sytuacji „z twarzą”, oferując m.in. zwroty pieniędzy niezadowolonym graczom, aczkolwiek trudno w taki sposób wymazać kłamstwo i uznać je za niebyłe. W tej chwili pozostaje już tylko czekać na dalszy rozwój sytuacji i mieć nadzieję, że Daybreak Game Company będzie w przyszłości wyciągać poprawne wnioski ze swoich poczynań.