Guild Wars 2 najprawdopodobniej nie otrzyma płatnych dodatków
Studio ArenaNet nie planuje w najbliższej przyszłości jakichkolwiek płatnych dodatków do Guild Wars 2. Póki co nowa zawartość będzie pojawiała się wyłącznie w ramach Żyjącej Opowieści i mniejszych aktualizacji. Możliwe, że gra w ogóle nie doczeka się rozszerzeń.
Łukasz Szliselman
Studio ArenaNet nie zajmuje się obecnie tworzeniem dużego, płatnego dodatku do Guild Wars 2. Jasno wyznał to Mike Zadorojny w rozmowie z przedstawicielem serwisu Eurogamer. Nie znaczy to bynajmniej, że osoby, które lubią otrzymywać nową zawartość, będą zawiedzione. Obecnie twórcy skupiają się przede wszystkim na kontynuowaniu tzw. Żyjącej Opowieści, czyli, zapoczątkowanej w tym roku serii dynamicznych eventów fabularnych, kształtujących świat gry. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinna ona godnie zastąpić większe rozszerzenia. Innymi słowy, bardzo prawdopodobne jest, że Guild Wars 2 w ogóle nie doczeka się większych dodatków.
Nad Żyjącą Opowieścią pracują cztery specjalnie wydzielone zespoły, na zmianę dostarczające graczom świeżą zawartość. W tym samym czasie reszta osób zajmuje się projektowaniem nowych funkcji oraz usprawnień do gry. W niedalekiej przyszłości twórcy chcą zaimplementować m.in. narzędzie do szukania grupy. Niewykluczone też, że za jakiś czas w grze pojawi się nowa profesja, choć obecnie jest to raczej propozycja niż realny plan. Oczywiście wszystko to w ramach bezpłatnych aktualizacji.
Żadnych dodatków do Guild Wars 2? Podobne doniesienia dopłynęły do nas w marcu tego roku. Stoją one jednak w sprzeczności z zamiarami wydawcy – niedawno firma NCsoft wspomniała, że pierwsze rozszerzenie jest w planach, ale nie wiadomo kiedy powstanie. Nasuwa się pytanie, czy to zwykłe nieporozumienie, czy też wydawca spróbuje mimo wszystko przeforsować swoje interesy?
Rozwój i utrzymanie tak dużego tytułu MMO, jakim niewątpliwie jest Guild Wars 2, musi sporo kosztować. Podczas gdy pierwszy Guild Wars doczekał się kilku pełnoprawnych dodatków, „dwójka” jak na razie bazuje wyłącznie na sprzedaży detalicznej oraz mikropłatnościach. Gdzie tkwi haczyk? Nie ma żadnego haczyka, jak twierdzi Zadorojny. Podobno obecne źródła dochodów w zupełności wystarczają studiu ArenaNet, by kontynuować prace nad grą. Twórcy nie mają też zamiaru zniżać się do wprowadzenia dających nieuczciwą przewagę elementów pay-to-win.
Ostatnie doniesienia na temat sprzedaży Guild Wars 2 pochodzą ze stycznia 2013 roku – wówczas gra rozeszła się w liczbie przekraczającej 3 miliony egzemplarzy. Twórcy nie komentują na razie jak wynik ten zmienił się w ciągu minionych kilku miesięcy. Zdradzaja natomiast, że wkrótce przekroczony zostanie kolejny próg, którym warto będzie się pochwalić.
Oficjalna strona gry Guild Wars 2

GRYOnline
Gracze
Steam
- NCsoft
- DLC i dodatki
- ArenaNet
- MMORPG
- PC
Komentarze czytelników
kil69 Senator

Matt -> update z karka bym jednym z lepszych jeżeli nie najlepszych update do GW od premiery. Owszem lag festiwal zaoferowany przez dziwaczna decyzję o wrzuceniu triala i one time eventu kładzie sie sporym cieniem. Nie mniej fractale rekompensują to w całosci. Lepsze niz wszystkie dungi razem wzięte i pomnożone przez 10. Mimo, ze nadal nie są skończone, a mapek jest mało.
Child of Pain Legend
[10]
I jaja z jednorazowym eventem, exotic przypisany do konta i 20 slotowy bag pol biedy ale prekursory ktore tam dropily? Wtedy sprzedalem za 200 golda, pare tygodni temu chodzil Dusk po 700 , teraz nie jestem pewien.
Ghost_ Konsul
Mam ten sam problem. Wymaxowałem warka, nadgryzłem rogala i podziękowałem.
zanonimizowany934137 Junior
@Child of Pain jak Ty sobie wyobrażasz GvG skoro Wojny Gildii zostały już dawno zakończone fabularnie? więc praktycznie nie może ich być, bo jest coś znacznie gorszego niż Wojny Gildii.
A po drugie, gra ma niecałe 2 lata prawie więc czego się spodziewacie? inne światowe MMORPG nie miały wszystkiego na początku, z biegiem lat wszystko zostawało uzupełniane.
Czy taki np WoW w dniu swojej premiery miał to co ma teraz? nie! Był znacznie ubogi.
Child of Pain Legend
[13]
Ale o czym ty mowisz, znowu komentowanie jak nie masz pojecie? Tytułowe "Guild Wars" działy się fabularnie przed jedynką więc nawet w pierwszej częsci gry odnosi się do historii a nie trybu GvG ... Przecież to jasne, że chodziło o dodanie trybu walk skoro już mamy gildie, w poprzedniej części można było kupić Guild Hall.
I niecałe 2 lata od premiery czego? Dobrze sie czujesz?