Gry na urządzenia mobilne - smartfony i tablety prowadzą w wyścigu z konsolami przenośnymi
Firmy IDC i App Annie przygotowały raport omawiający rynek gier na urządzenia przenośne w czwartym kwartale 2013 roku. Można się z niego dowiedzieć, że w ostatnich trzech miesiącach minionego roku wyniki sprzedaży gier na smartfony i tablety były blisko trzy razy wyższe w stosunku do tytułów na handheldy.
Wczoraj opublikowany został raport podsumowujący czwarty kwartał minionego roku pod kątem światowego rynku gier na urządzenia przenośne (smartfony, tablety i handheldy). Został on przygotowany przez firmy IDC i App Annie. Według przeprowadzonych badań, smartfony i tablety nieustannie pną się w górę, jeśli chodzi o sprzedaż gier, podczas gdy konsole przenośne przeżywają sezonowe wahania, pozostając daleko w tyle za konkurencją z systemami operacyjnymi iOS i Android. Szczególnie obrazowo ukazuje to poniższy wykres:

Sprzedaż gier na konsole przenośne oraz smartfony i tablety (oddzielnie z systemami iOS i Android) od końca 2012 do końca 2013 roku.
Największą popularnością cieszyły się tytuły oferowane w App Store firmy Apple, czyli produkcje przeznaczone na urządzenia wyposażone w system iOS – w czwartym kwartale 2013 roku osiągnęły one blisko dwukrotnie wyższą sprzedaż niż pozycje na Androida dostępne w Google Play oraz te stworzone z myślą o handheldach koncernów Sony i Nintendo. Wzrost wyników sprzedaży gier między czwartym kwartałem 2013 roku a analogicznym okresem 2012 roku wyniósł około 400% w przypadku Google Play i około 200%, jeśli chodzi o App Store. Co więcej, trzy czwarte wszystkich przychodów z wymienionych platform pochodzi właśnie z dystrybucji dzieł elektronicznej rozrywki.
W przypadku konsol przenośnych największe sukcesy zaobserwowano po stronie 3DS-a od firmy Nintendo – w ostatnim kwartale minionego roku w sklepach znalazło się 30 milionów pudełek z grami na tę platformę sprzętową, co stanowi wynik o 10 milionów lepszy w stosunku do tego, który osiągnięto w tym samym czasie w 2012 roku. Mniej spektakularny rezultat można przypisać Sony – w omawianym okresie tytuły przeznaczone na konsole PlayStation Portable i PlayStation Vita trafiły na sklepowe półki w łącznej liczbie 8 milionów egzemplarzy. W ogólnym rachunku sprzedaż gier na handheldy pod koniec 2013 roku wzrosła o 9 procent w stosunku do ostatnich trzech miesięcy poprzedniego roku.

Na koniec warto wspomnieć o najpopularniejszych grach na omawiane urządzenia. Zważywszy na dobre wyniki 3DS-a, nie dziwi, że wśród „kieszonsolek” najlepszą sprzedaż osiągnęły tytuły właśnie na tę platformę sprzętową – Pokemon X i Pokemon Y (traktowane jako jedność), Animal Crossing: New Leaf oraz Luigi’s Mansion: Dark Moon.
Z kolei w temacie najpopularniejszych gier na smartfony i tablety należy wymienić Clash of Clans, Puzzle & Dragons i Candy Crush Saga, jeśli chodzi o tytuły przeznaczone na urządzenia z systemem iOS, oraz Puzzle & Dragons, Candy Crush Saga i Monster Taming for Kakao, gdy mowa o pozycjach oferowanych na Androida.
Więcej:Jest nieźle, ale cena nie zachęca nikogo do zakupu. Pierwsze recenzje ROG Xbox Ally trafiły do sieci
Komentarze czytelników
Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Mozliwe, daje poprostu swoj komentarz na temat grania ktorego doswiadczylem, nie bylo to dobre doswiadczenie wiec opinia jest negatywna. Sprobowalem kilku i olewam temat - zostaje przy logicznych i dotykowych gierkach bo shootery czy wyscigimi mam na innych sprzetach
adam11$13 Legend

Moje mobilne granie ogranicza się do emulatorów GameBoy Color i Advance na Androida.
Likfidator Senator
iOS to naprawdę dobra platforma do gier. Pomijając te najbardziej popularne i w gruncie rzeczy słabe tytuły casuale jest w czym wybierać. Nie trudno znaleźć nawet porty z NDSa jak bardzo dobry Ghost Trick. Ogólnie poziom gier to może nie exclusive'y od Nintendo, ale gdybym miał wybierać między iOS, a dowolną konsolą PlayStation czy Xbox to bez zawahania wybrałbym iOS.
JaspeR90k Generał

Smartfony sprzedają się w nieporównywalnie większej ilości od handheldów co, następnie motywuje producentów do trwożenia dużej ilości mniej lub bardziej ambitnych gier na te platformy (iOS, Android). Oto cała filozofia.
Stra Moldas Legend

Niespodzianką to nie jest. Smartfon to mobilność maksymalna.