Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 maja 2025, 09:38

autor: Adrian Werner

Gry na PS5 pomogły Microsoftowi zamknąć kwartał na „zielono”. PC Game Pass rośnie o 45% w skali roku

Dział gier Microsoftu zanotował solidne wzrosty przychodów w pierwszym kwartale tego roku. Była to zasługa m.in. rosnącej popularności Game Passa na PC. Koncern dobrze radzi sobie również na PS5.

Źródło fot. Microsoft
i

Ostatnimi czasu jesteśmy świadkami gruntownej zmiany strategii działu gier Microsoftu. Firma porzuciła prawdziwe exclusivy i jej produkcje coraz częściej trafiają także na konsole konkurencji. Nowy raport finansowy koncernu pokazuje, że takie podejście zaczyna już przynosić wymierne korzyści.

  1. W pierwszym kwartale tego roku przychody działu gier Microsoftu wzrosły o 5% w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami 2024 r.
  2. Co ważne, ten sukces był głównie zasługą znacznie lepszych wyników działu gier i usług z nimi związanych, bo te zanotowały wzrost o 8%. Natomiast przychody ze sprzedaży konsol i akcesoriów zmalały o 6%.
  3. Game Pass na PC zanotował wzrost przychodów aż o 45% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2024 r.
  4. Co ważne, gry giganta z Redmond spotykają się z ciepłym przyjęciem na konsolach Sony. W pierwszym kwartale Microsoft był największym wydawcą w PlayStation Store pod względem preorderów i preinstalacji. To oczywiście zasługa Indiana Jones and the Great Circle oraz Forza Horizon 5, które zadebiutowały na PS5 w kwietniu, ale ich przedsprzedaż ruszyła dużo wcześniej.
  5. Tutaj warto wspomnieć, że według niedawnych doniesień Indiana Jones and the Great Circle na PS5 w pierwszym tygodniu od premiery sprzedawał się szybciej na konsoli Sony niż podczas debiutu w zeszłym roku na XSX i PC. Oczywiście, duża w tym zasługa faktu, że na PlayStation 5 nie ma Game Passa, ale i tak jest to dobry przykład tego, że posiadacze PS5 chętnie sięgają po dobre gry Microsoftu.

Szybko rozwija się także granie w chmurze. W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2025 roku gracze spędzili w na zabawie w xCloud ponad 150 mln godzin. To pierwszy kwartał w historii, kiedy udało się przekroczyć ten próg.

  1. Recenzja gry Indiana Jones and the Great Circle – Indy powraca, choć z kryzysem tożsamości
  2. Indiana Jones Great Circle – poradnik do gry

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej