Mimo że gracze dość krytycznie ocenili jej ostatnią odsłonę, seria Gran Turismo wciąż jest potęgą. Studio Polyphony Digital podało nowe dane sprzedażowe.
Kazunori Yamauchi, założyciel i obecny prezes japońskiego studia Polyphony Digital, znanego przede wszystkim z serii Gran Turismo, przybliżył historię firmy z okazji obchodów 25-lecia owego cyklu gier wyścigowych. Zrobił to nie pierwszy raz w ostatnich miesiącach, lecz tym razem w jego komunikacie pojawiło się kilka aktualnych ciekawostek. Razem z nim udostępniono zaś poniższe wideo, przypominające poszczególne odsłony Gran Turismo.
Dowiedzieliśmy się choćby, w jakim nakładzie sprzedała się seria do 16 listopada 2022 roku. Było to ponad 90 milionów kopii. Oznacza to, że przez ostatnie cztery i pół roku gracze PlayStation nabyli ok. 10 mln egzemplarzy różnych odsłon cyklu – zapewne głównie dwóch najnowszych, czyli Gran Turismo Sport z 2017 r. i tegorocznego Gran Turismo 7.
Kazunori Yamauchi podziękował za ten znakomity wynik zarówno wszystkim pracownikom studia Polyphony Digital, jak i – przede wszystkim – fanom, których można liczyć w milionach. Deweloperzy stanowią zaś grupę ponad 200 osób – choć w lutym 2022 r. Japończyk wspomniał, że zespół składa się z ok. 300 pracowników.
Tak czy inaczej jego pierwszą linię mają stanowić ludzie, którzy zakładali studio. Wszystkim zaś cały czas przyświeca ponoć jeden cel – pogoń za pięknem motoryzacji i wszystkiego, co z nią związane. Cóż, jednego z pewnością nie można odmówić Gran Turismo 7 – auta w tej grze są po prostu śliczne.
Co ciekawe, Kazunori Yamauchi określił ostatnie odsłony serii mianem eksperymentalnych. Jest to o tyle zastanawiające, że według licznych branżowych krytyków oraz „zwykłych” graczy są one bardzo zachowawcze i mało rewolucyjne – zwłaszcza „siódemka”. Chyba że za eksperyment uznamy przeniesienie nacisku z trybu singleplayer na zabawę wieloosobową, ze szczególnym uwzględnieniem e-sportu – do czego wielu fanów nie jest nastawionych zbyt przychylnie, zwłaszcza w rzekomo wracającym do korzeni Gran Turismo 7…
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
13

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.