Gracze AC: Valhalla próbują odczytać starożytny język opracowany przez Ubisoft
Gracze Assassin’s Creed: Valhalla pracują w pocie czola, aby poradzić sobie z rozszyfrowaniem języka Isu przygotowanego specjalnie na potrzeby produkcji.

- Ubisoft przygotował dla graczy nie lada łamigłówkę, która polega na odczytaniu fikcyjnego języka tzw. Pierwszej Cywilizacji;
- fani serii radzą sobie z zadaniem całkiem nieźle i udało im się już opracować konkretny system rozszyfrowujący dane znaki i sentencje.
Twórcy gier sandboxowych przygotowują zwykle masę easter eggów, czynności opcjonalnych i detali, które mogą wciągnąć w rozgrywkę na wiele godzin. Ukryte treści nie zawsze są jednak tak oczywiste, jak nam się wydaje, i wymagają nie tylko konsekwentnej gry, ale i zaawansowanych umiejętności z różnych dziedzin nauki. W przypadku Assassin’s Creed: Valhalli deweloperzy domagają się od najbardziej zapalczywych odkrywców zdolności logicznych, wiedzy semiotycznej i chęci do rozszyfrowania obcojęzycznych komunikatów. Ubisoft opracował bowiem fikcyjną mowę i pismo Isu.
Isu to inaczej Pierwsza Cywilizacja, a więc gatunek istot humanoidalnych, który już przeminął, ale pozostawił po sobie dziedzictwo w postaci chociażby przekazów pisanych, jakie można odnaleźć w niektórych miejscówkach w Valhalli. Gracze postanowili podjąć rękawicę rzuconą przez Isu oraz Ubisoft i spróbowali zrozumieć ten język, odczytując poszczególne komunikaty. Cały proces myślowy możecie poznać dzięki poniższemu materiałowi.
Nie jest to łatwe zadanie, choć twórcy pozostawili w grze parę niezbędnych wskazówek, jak na przykład przetłumaczone teksty i fotografie na komputerze Layli, członkini bractwa asasynów. Języka Isu nie można odczytać na jeden sposób, gdyż niektóre zapisy różnią się od siebie. Ciężko o jednolitość pisemno-komunikacyjną, skoro mówimy o starożytnej cywilizacji.
Prace nad przetłumaczeniem poszczególnych wiadomości jeszcze trwają, ale i tak udało się już częściowo zrozumieć gramatykę i strukturę zdań Isu. Wyniki prac zobaczycie między innymi na poniższej grafice.
Można psioczyć na Ubisoft, jeżeli chodzi o początkowy stan techniczny Valhalli, a niektórym z Was gra zapewne nie przypadnie do gustu, ale trudno nie docenić wkładu studia w proces produkcyjny i jego skupienia na najdrobniejszych detalach, jeżeli możemy tak w ogóle nazwać opracowanie nowego języka. A wszystkim zajmującym się jego rozszyfrowaniem graczom życzymy wytrwałości i powodzenia.
- Assassin’s Creed Valhalla – poradnik do gry
- Assassin’s Creed Valhalla – recenzja gry
- Strona internetowa serii Assassin’s Creed

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Kagrunmez Pretorianin

Skoro gracze odszyfrowali język Wenja czy Dovah Zul itp. to kolejny nie powinien być problemem. Ciekawe czy też da się go nauczyć....
Jerry_D Senator
"Ciekawe czy też da się go nauczyć..."
Fajny wpis do CV w sekcji języki. A potem pytanie na rozmowie o pracę: Isu? A co to za język?
I to ściemnianie: Aaa, eee, to taki mało popularny dialekt, używany przez plemiona dzikusów na mongolskich stepach.
SpookyYuuki Generał

Nie grałem a słyszałem sporo dobrego o Walhalli. Ważna jest dla mnie imersja więc chciałem zapytać tutaj graczy którzy już grali. Czy można ustawić dubbing na islandzki albo norweski? To ciągłe gadanie po angielsku mnie trochę dobija. Włoski można było wybrać gdy się grało Ezio i to był miód. Gdyby ktoś mógł odpowiedzieć byłbym wdzięczny.