Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 stycznia 2021, 18:19

autor: Karol Laska

Gracze AC: Valhalla próbują odczytać starożytny język opracowany przez Ubisoft

Gracze Assassin’s Creed: Valhalla pracują w pocie czola, aby poradzić sobie z rozszyfrowaniem języka Isu przygotowanego specjalnie na potrzeby produkcji.

W SKRÓCIE:
  1. Ubisoft przygotował dla graczy nie lada łamigłówkę, która polega na odczytaniu fikcyjnego języka tzw. Pierwszej Cywilizacji;
  2. fani serii radzą sobie z zadaniem całkiem nieźle i udało im się już opracować konkretny system rozszyfrowujący dane znaki i sentencje.

Twórcy gier sandboxowych przygotowują zwykle masę easter eggów, czynności opcjonalnych i detali, które mogą wciągnąć w rozgrywkę na wiele godzin. Ukryte treści nie zawsze są jednak tak oczywiste, jak nam się wydaje, i wymagają nie tylko konsekwentnej gry, ale i zaawansowanych umiejętności z różnych dziedzin nauki. W przypadku Assassin’s Creed: Valhalli deweloperzy domagają się od najbardziej zapalczywych odkrywców zdolności logicznych, wiedzy semiotycznej i chęci do rozszyfrowania obcojęzycznych komunikatów. Ubisoft opracował bowiem fikcyjną mowę i pismo Isu.

Isu to inaczej Pierwsza Cywilizacja, a więc gatunek istot humanoidalnych, który już przeminął, ale pozostawił po sobie dziedzictwo w postaci chociażby przekazów pisanych, jakie można odnaleźć w niektórych miejscówkach w Valhalli. Gracze postanowili podjąć rękawicę rzuconą przez Isu oraz Ubisoft i spróbowali zrozumieć ten język, odczytując poszczególne komunikaty. Cały proces myślowy możecie poznać dzięki poniższemu materiałowi.

Nie jest to łatwe zadanie, choć twórcy pozostawili w grze parę niezbędnych wskazówek, jak na przykład przetłumaczone teksty i fotografie na komputerze Layli, członkini bractwa asasynów. Języka Isu nie można odczytać na jeden sposób, gdyż niektóre zapisy różnią się od siebie. Ciężko o jednolitość pisemno-komunikacyjną, skoro mówimy o starożytnej cywilizacji.

Prace nad przetłumaczeniem poszczególnych wiadomości jeszcze trwają, ale i tak udało się już częściowo zrozumieć gramatykę i strukturę zdań Isu. Wyniki prac zobaczycie między innymi na poniższej grafice.

Przykładowy odczytany komunikat. Źródło: Access The Animus, YouTube

Można psioczyć na Ubisoft, jeżeli chodzi o początkowy stan techniczny Valhalli, a niektórym z Was gra zapewne nie przypadnie do gustu, ale trudno nie docenić wkładu studia w proces produkcyjny i jego skupienia na najdrobniejszych detalach, jeżeli możemy tak w ogóle nazwać opracowanie nowego języka. A wszystkim zajmującym się jego rozszyfrowaniem graczom życzymy wytrwałości i powodzenia.

Karol Laska

Karol Laska

Swoją żurnalistyczną przygodę rozpoczął na osobistym blogu, którego nazwy już nie warto przytaczać. Następnie interpretował irańskie dramaty i Jokera, pisząc dla świętej pamięci Fali Kina. Dziennikarskie kompetencje uzasadnia ukończeniem filmoznawstwa na UJ, ale pracę dyplomową napisał stricte groznawczą. W GOL-u działa od marca 2020 roku, na początku skrobał na potęgę o kinematografii, następnie wbił do newsroomu, a w pewnym momencie stał się człowiekiem od wszystkiego. Aktualnie redaguje i tworzy treści w dziale publicystyki. Od lat męczy najdziwniejsze „indyki” i ogląda arthouse’owe filmy – ubóstwia surrealizm i postmodernizm. Docenia siłę absurdu. Pewnie dlatego zdecydował się przez 2 lata biegać na B-klasowych boiskach jako sędzia piłkarski (z marnym skutkiem). Przesadnie filozofuje, więc uważajcie na jego teksty.

więcej