Gracz dogłębnie przeanalizował wyciek Diablo 4
Grom zdecydowanie przydałby się hydraulik. Jeden z graczy dogłębnie przeanalizował ostatni wyciek z Diablo 4, wskazując, czego możemy spodziewać się w grze Blizzarda.
Miriam Moszczyńska

Źrodło fot. powyżej news.blizzard.com
W ostatnich dniach nie tylko GTA 6 mierzyło się z wyciekiem. Do sieci trafiły również treści związane z Diablo 4. Gracze nie tracili czasu i niemalże od razu zaczęli analizować to, co widoczne było na materiałach. Jak można się domyślić, informacji było sporo.
Analiza przecieku Diablo 4
Gracz o pseudonimie Angzt opublikował swoje przemyślenia na temat tego, co można było dostrzec w przeciekach. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje, które wydobył gracz, a z pełną wersją posta możecie zapoznać się tutaj.
Miasta i rzemieślnicy
- Każde miasto zaoferuje różne usługi, które pokazane zostaną na mapie – to handlarze bronią, zbrojami, biżuterią, zwojami, miksturami, a także dostawca unikatów (postać na wzór Kadali z Diablo 3). Ponadto dostępna będzie również stajnia, kowal oraz alchemik.
- Towary u handlarzy będą się najpewniej zmieniać. Przy każdym z nich widoczna była wiadomość „Dostawa nowego towaru za xx:xx”, która odliczała 60 minut.
- Dostawca unikatów umożliwia wydawanie tzw. murmuring obols, za które dostaniemy losowe przedmioty do slotu wyposażenia. Tym razem będzie można wybrać typ broni, który chcecie otrzymać. Murmuring obols będzie można uzyskać w ramach wydarzeń odbywających się w Sanktuarium.
- Stajnia pozwala na personalizację mounta i zakup nowych. Będzie to jednak możliwe dopiero po zakończeniu kampanii.
- U kowala wykujemy broń oraz zbroję. Potrzebne do tego będą odpowiednie materiały oraz nawiązka ze złota. Poza tym naprawimy tam oręż i odzyskamy materiały.
- Alchemik również ma posiadać kilka funkcji: pozwoli na wzmacnianie mikstur, tworzenie eliksirów i kadzideł oraz materiałów rzemieślniczych, co możliwe będzie za opłatą.
- Pojawił się również Okultysta, który zajmie się wydobywaniem legendarnej mocy z legendarnego przedmiotu, krystalizując ją w esencję i niszcząc przedmiot. Esencję tą „wszczepimy” do innego legendarnego przedmiotu, zastępując moc, która była w nim obecna. Esencję także przechowamy i skorzystamy z niej w późniejszym czasie
Rozwój postaci
- Na filmie widoczne było drzewko umiejętności Barbarzyńcy. Znajdowały się na nim większe pomarańczowe węzły, która były ze sobą połączone. Do pomarańczowych punktów dołączone były inne ikony, będące najpewniej umiejętnościami. Każdą z nich ulepszymy maksymalnie do 5. poziomu. Na drzewku znajdowały się również mniejsze, okrągłe ikony, które rozwiniemy trzykrotnie – są to najpewniej pasywki.
- W oknie bohatera dostępna jest zakładka „Expertise”. Pokazano w niej poziomy opanowania konkretnych broni. Bardzo możliwe, że jest to okno unikalne dla Barbarzyńcy.
- Kolejnym elementem są tzw. „Lost Cache”, które znajdziemy na terenie całego Sanktuarium. Odnajdując je, permanentnie wzmocnimy statystyki postaci.
Świat i zadania
- Każdy z odkrywanych przez nas terenów otrzyma swoją tabelę ukończenia. Znajduje się na niej sześć ikon – każda z nich oznacza inną aktywność dokonaną na danym terenie.
- Do teleportacji do dowolnego miejsca na mapie będziecie potrzebować „Scroll of Town Portal”. Szybka podróż pomiędzy oznaczonymi punktami będzie darmowa.
- Tereny mają wyznaczony najniższy rekomendowany poziom.
- Na materiałach widoczne były skrawki fabuły powiązane z Lorath Nahr, szukaniem „sekretu nieśmiertelności, by pokonać Eliasa” i Mephisto.
System walki
- Walka przypomina wczesne poziomy Diablo 3. Widoczne były ataki generujące oraz korzystające z zasobów oraz umiejętności, których czas odnowienia sięgał minuty.
- Mikstury działają inaczej niż w poprzednich grach. Częściowo leczą natychmiastowo, a pozostały efekt jest rozciągnięty w czasie.
- Pokazane zostały dwie umiejętności – Upheaval oraz Call of the Ancients.
- Przeciwnicy upuszczają tzw. „Health Globes”, które odpowiadają jednej miksturze leczącej i automatycznie uzupełniają jej poziom.
Przedmioty i statystyki
- Wyposażenie Barbarzyńcy posiada 12 slotów, z czego 4 to miejsce na broń. W ekwipunku znajdują się zakładki, które segregują przedmioty na kategorie: Equipment, Consumables, Quest i Essences, a także oddzielny przycisk Materials.
- Pojawiło się kilka nowych affixów, choć nie brakuje również tych znanych z poprzednich odsłon Diablo. Powróciły też bonusy umiejętności.
- Częstotliwość wypadania przedmiotów zdaje się niższa niż w D2 czy D3. Co więcej, loot, który zdobywał Barbarzyńca, niekoniecznie pasował do jego klasy.
Warto pamiętać, że są to opisy tego, co widoczne było we wczesnej wersji gry. To, co otrzymamy w ostatecznym wydaniu produktu, może znacznie się różnić albo też pozostać niezmienione. Niemniej najprędzej przekonamy się o tym przy okazji startu zamkniętej bety.
Więcej:Twórcy Path of Exile zaskoczyli graczy. Nowy teaser zdradza coś więcej niż tylko ułatwienia

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Daroslaw Pretorianin
Ta analiza może ma sens i zastosowanie dla przecieku, ale równie dobrze może się okazać, że większość rzeczy zmieni się do czasu premiery.
Cordite Generał
POE zjada ta pozycje na sniadanie. Ktos im musi powiedziec, ze konkuruja tu z mobilkami jak ich wlasny DIM. peszek
McMenel Centurion
Ilość mikrotranzakcji przebije wszelkie granice przyzwoitości. Immortal przy tym będzie niczym.
zanonimizowany1374912 Pretorianin
Wychodza trailery nowych gier, a u was cicho o tym, tylko same felietony od czapy. Jakbym polegal tylko na waszym serwisie go bym nic nie wiedział o tym co sie dzieje w branzy.