Nowe informacje o Gord - to mieszanka Frostpunka i Heroes 3

Stanisław Just, szef studia Covenant.dev, w szczegółowym wywiadzie dla serwisu Opattack, przybliżył mechaniki i fabułę świeżo zapowiedzianej gry Gord.

Angelika Kałdus

1
Nowe informacje o Gord - to mieszanka Frostpunka i Heroes 3.
Nowe informacje o Gord - to mieszanka Frostpunka i Heroes 3.
W SKRÓCIE:
  • Gord będzie strategią z elementami survivalu i gry przygodowej, osadzoną w quasi-słowiańskim świecie fantasy przypominającym średniowiecze – jest to pierwsza gra studia Covenant.dev.
  • Istotą Gord będzie rozbudowywanie grodu, dbanie o poddanych i wyruszanie na misje, podczas których gracz będzie walczył z potworami.
  • Gord ma ukazać się w 2022 roku i być dostępny na PC (na razie mowa o dystrybucji przez Steam). O innych urządzeniach i platformach dowiemy się w przyszłości.

Weteran studia CD Projekt Red, a obecnie CEO nowego rodzimego developera Covenant.dev, Stanisław Just, opowiedział o mechanice, założeniach i fabule niedawno zapowiedzianej gry Gord, w wywiadzie dla serwisu Opattack. Przypomnijmy, że Gord zostanie wydany w 2022 roku i będzie strategią z elementami gry przygodowej i survivalu, osadzoną w średniowiecznym, quasi-słowiańskim świecie fantasy.

Zgodnie ze słowami Justa, tytuł czerpać będzie z rozwiązań i mechanik znanych m.in. z Don’t Starve, Frostpunk, RimWorld i Heroes of Might and Magic III, a potwory mają być wzorowane na słowiańskich wierzeniach. Gracze otrzymają do dyspozycji liniową kampanię fabularną podzieloną na scenariusze, rozgrywające się na nowych, oddzielnych mapach zlokalizowanych w różnych częściach świata. Dodatkowo, aby uatrakcyjnić grę, otrzymamy możliwość rozgrywania niestandardowych scenariuszy, gdzie poziomy będą generowane proceduralnie.

Istotą Gord będzie budowanie grodu. W większości scenariuszy gracze zaczną od zbierania surowców i stawiania konstrukcji, by następnie wyruszać na kolejne wyprawy. Każda wyprawa – zarówno w celu zabijania potworów, jak i odkrywania nowych miejsc – będzie się odbywać w czasie rzeczywistym z możliwością aktywacji pauzy. Po zaliczeniu celu misji gracze będą wracali do grodu, rozbudowywali jego strukturę i zarządzali podwładnymi (dostępnych będzie ponad 12 profesji dla NPC-ów). Stanisław Just wspomina również o możliwości zabierania poddanych na poszczególne misje:

Jest wiele zadań do podjęcia. Do pomocy w każdym z nich możesz wybrać dowolnego poddanego lub poddanych, jednak nie mogą oni zmieniać się między scenariuszami.

W wywiadzie wspomniano również o niektórych wskaźnikach, jakie wpływać będą na funkcjonowanie grodu i możliwości bojowe naszych ludzi. W grze obecna będzie np. Faith (Wiara) o działaniu podobnym do many – jeżeli jej poziom okaże się zbyt niski, zaklęcia w formie umiejętności będą dla gracza niedostępne. Kolejnym istotnym elementem będzie Sanity (Poczytalność): spadek tego wskaźnika do 0 oznacza ucieczkę jednostki z niewielką szansą na jej powrót w przyszłości.

Stanisław Just poinformował, że Covenant.dev planuje wydać pecetową wersję gry na Steamie – pozostałe urządzenia i platformy są jeszcze niepewne. Nie wiadomo również, czy i kiedy będzie można zagrać w wersję demo Gord, a także ile zapłacimy za grę.

Gord

Gord

PC PlayStation Xbox
Data wydania: 17 sierpnia 2023
Gord - Encyklopedia Gier
6.5

GRYOnline

6.7

Gracze

5.5

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

29

Nowa kryptowaluta może spowodować niedobór kolejnych podzespołów PC

Następny
Nowa kryptowaluta może spowodować niedobór kolejnych podzespołów PC

„Czas przywrócić dema” - gracze chcą testować gry na PS5 przed zakupem

Poprzedni
„Czas przywrócić dema” - gracze chcą testować gry na PS5 przed zakupem

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl