God of War: Ragnarok zaoferuje ponad 60 opcji dostępności zaimplementowanych z myślą o graczach niepełnosprawnych. Część z nich zaprezentowano na filmiku.
Dedykowanego grze God of War: Ragnarok pokazu State of Play – mimo licznych plotek – ani widu, ani słychu. Niemniej materiałów z nadchodzącej produkcji Santa Monica Studio nie brakuje. W ostatnich dniach w sieci pojawiły się m.in. dwa krótkie gameplaye (zobaczycie je tutaj i tutaj) oraz reklama z Rickiem i Mortym w rolach głównych. Dziś natomiast serwis Game Informer opublikował materiał demonstrujący próbkę opcji dostępności, które znajdą się w grze (poniżej).
Mila Pavlin – szefowa działu odpowiedzialnego za „doświadczenie użytkownika” (ang. user experience, w skrócie: UX) w God of War: Ragnarok – wyjawiła, że owa gra zaoferuje ponad 60 różnych opcji, mających ułatwić niepełnosprawnym graczom obcowanie z nią. Przy ich implementowaniu skoncentrowano się na czterech obszarach: wzroku, słuchu, zdolnościach motorycznych oraz kognitywnych (np. skuteczne planowanie i uczenie się na własnych błędach). Poniżej garść przykładów opcji.
W samej grze tego typu opcji znajdziemy znacznie więcej. Potwierdza to, że Sony bardzo dba o ten aspekt swoich produkcji – w The Last of Us: Part I podobnych funkcji zaimplementowano równie dużo. Niemniej Mila Pavlin jest zdania, iż da się zrobić jeszcze więcej:
Ponad 60 opcji to naprawdę dużo. Uważam jednak, że istnieje możliwość dostosowania gry w większym stopniu. Myślę, iż bylibyśmy w stanie zrobić to jeszcze lepiej. Ale szczerze, czuję, że ludzie będą podekscytowani, widząc, o ile więcej osób może zagrać. Gdybym mogła rozszerzyć te funkcje tak, by umożliwić zabawę jeszcze jednemu graczowi – tylko jeszcze jednemu graczowi – byłaby to najlepsza rzecz na świecie; móc go zobaczyć i dowiedzieć się, w jaki sposób pozwoliło mu to stać się częścią społeczności.
Dla przypomnienia dodam, iż premierę God of War: Ragnarok zaplanowano na 9 listopada 2022 roku. Tytuł ukaże się na PS4 i PS5.
Więcej:PS Plus na listopad 2025 to trzy bardzo zróżnicowane gry, z cyberpunkową perełką na czele
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
22

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.