Do sieci trafił dziś krótki gameplay z God of War: Ragnarok. Zaprezentowano w nim Svartalfheim i nowe sposoby wykorzystywania broni Kratosa w zagadkach środowiskowych.
Do premiery God of War: Ragnarok pozostało jeszcze około dwóch miesięcy, a Sony zaczyna wzmożony marketing nowej gry Santa Monica Studio. Wczoraj do sieci trafiła jej reklama z Rickiem i Mortym w rolach głównych, a dziś serwis Game Informer opublikował drugi krótki gameplay (o pierwszym – ukazującym walkę – pisaliśmy tutaj). Możecie go obejrzeć poniżej.
Na początku materiału potwierdzono, że w God of War: Ragnarok odwiedzimy wszystkie dziewięć światów znanych z mitologii nordyckiej. Ponadto zapewniono, iż w tych, do których zawitaliśmy w poprzedniej odsłonie serii, mamy znów poczuć się świeżo.
Jednym z nowych światów będzie zaprezentowany na gameplayu Svartalfheim – znana ze skandynawskich podań siedziba krasnoludów, położona we wnętrzu Ziemi, a konkretnie pomiędzy Midgardem a Niflheimem. W grze stanowi ona osobną krainę, w której jest pełno różnej maści krasnoludzkiej inżynierii. Znajdziemy tam cuda techniki pokroju kopalnianych dołów, kanałów wodnych czy rozrastających się miast.
Taka sceneria miała umożliwić autorom God of War: Ragnarok stworzenie zagadek środowiskowych bardziej złożonych niż w grze z 2018 roku. Przy ich rozwiązywaniu wykorzystamy – a jakże – topór Kratosa zwany Lewiatanem oraz jego nieodłączne Ostrza Chaosu. Tym pierwszym da się np. zamrażać gejzery, z kolei bronią rodem z Grecji zdemontujemy kotły pełne wrzącej wody.
Co więcej, Atreus bardziej aktywnie pomoże nam rozwiązywać łamigłówki. Kratos będzie mógł wydać chłopcu polecenie, by ten obsłużył jakieś urządzenie, podczas gdy on sam zajmie się w tym czasie czymś innym.
Generalnie gra ma być obszerniejsza i „odważniejsza” niż God of War z 2018 roku. W filmie wspomniano choćby o większej liczbie sposobów przemieszczania się, co może sugerować, że twórcy szykują nie lada niespodzianki.
Dla przypomnienia dodam, iż premierę God of War: Ragnarok zaplanowano na 9 listopada 2022 roku. Tytuł ukaże się na PS4 i PS5.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
21

Autor: Hubert Śledziewski
Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.