Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 lipca 2021, 22:09

Ghost of Tsushima: Director’s Cut i DLC Iki Island zapowiedziane; premiera w sierpniu

Sony i studio Sucker Punch potwierdziły wydanie Ghost of Tsushima: Director’s Cut. Tytuł ukaże się w sierpniu na PS4 i PS5 i będzie zawierał m.in. DLC dla jednego gracza pod tytułem Iki Island.

Przedwczoraj na witrynie amerykańskiej organizacji ratingowej ESRB pojawił się wpis sugerujący, że ubiegłoroczny hit studia Sucker Punch, Ghost of Tsushima, może otrzymać wersję reżyserską przeznaczoną na PS4 i PS5. Dziś informacja ta została potwierdzona. Na kanale PlayStation w serwisie YouTube pojawił się pierwszy trailer Ghost of Tsushima: Director’s Cut, który zdradził zarówno datę premiery nowego wydania, jak i jego zawartość. Będzie ono dostępne od 20 sierpnia 2021 roku, a oprócz dedykowanych PlayStation 5 ulepszeń graficznych zaoferuje dodatek Iki Island – na PS4 i PS5 – odnośnie którego w ostatnich tygodniach krążyło sporo plotek.

Główną atrakcją przeznaczonego dla jednego gracza rozszerzenia będzie kampania fabularna, która zabierze nas na tytułową wyspę Iki – zupełnie nowy obszar do eksploracji, na którym spotkamy niepojawiających się w „podstawce” wrogów. Jin wyruszy tam, aby sprawdzić pogłoski o obecności Mongołów, ale szybko uwikła się w wydarzenia o charakterze osobistym, które zmuszą go do ponownego przeżycia traumatycznej przeszłości. Więcej informacji Sony ma zdradzić niebawem. Posiadacze obydwu konsol Japończyków mogą liczyć także, że na płycie z grą znajdą inspirowane japońską mitologią DLC Legends, oferujące tryb sieciowej kooperacji dla maksymalnie czworga graczy, które, choć darmowe, do tej pory trzeba było ściągnąć z Internetu.

Reszta zmian, jakie zaoferuje Ghost of Tsushima: Director’s Cut, trafi wyłącznie na PS5. Szczęśliwcy, którym udało się je nabyć, mogą się spodziewać przede wszystkim poprawionej oprawy wizualnej – tytuł ma zaoferować rozdzielczość 4K i jednocześnie celować w 60 fps. Gra zrobi też użytek z haptycznych wibracji i adaptatywnych triggerów kontrolera DualSense. Tych z Was, którzy preferują przechodzić osadzone w Japonii produkcje w rodzimym języku mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni, z pewnością ucieszy fakt, że w wersji reżyserskiej Ghost of Tsushima zostanie dodany dla niego lip-sync (synchronizacja ruchu ust postaci z wypowiadanymi przez nie słowami).

Ghost of Tsushima: Director’s Cut można nabyć w pełnej cenie (za 69,99 lub 59,99 dolara, czyli około 270 lub 230 złotych za wersję na PS5/PS4) jako oddzielny produkt lub nieco taniej w formie upgrade’u (szczegóły znajdziecie tutaj):

  • jeśli posiadacie „zwykłą” edycję gry na PS4, możecie złożyć zamówienie przedpremierowe na Director's Cut za 19,99 dolara (około 80 złotych) lub zakupić upgrade przeznaczony bezpośrednio dla wersji na PS5 po premierze – wtedy zapłacicie 29,99 dolara (czyli 120 złotych);
  • jeśli kupicie wersję reżyserską na PS4 i zechcecie ulepszyć ją do poziomu tej dedykowanej PS5, dopłacicie 9,99 dolara (mniej więcej 40 złotych).

Więcej na temat gry dowiemy się prawdopodobnie podczas kolejnego State of Play, które rzekomo ma się odbyć 8 lipca. Wtedy też być może gra zostanie zapowiedziana na PC – plotki na ten temat krążą bowiem już od dłuższego czasu.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej