Myśleliście, że wojownicy doczekają się usprawnień w nowym patchu? Możecie się gorzko zawieść. Buffy przychodzą w pakiecie z nerfami.
W ciągu tego tygodnia do Path of Exile 2 trafi pierwszy patch wprowadzający nie tylko nowości pod względem rozgrywki, ale także poprawki graficzne oraz zmiany balansu. Twórcy zadbali przy tym o wzmocnienie poszczególnych przedmiotów bądź klas, włączając w to niesławnego wojownika – powszechnie uważanego za najsłabsze ogniwo wśród dostępnych postaci. Buffy nadchodzą jednak tylko w teorii.
Wojownicy w PoE 2 byli krytykowani przez fanów na długo przed ogłoszeniem aktualizacji 0.1.1. Źródło problemów tkwiło w niedopasowaniu klasy do projektu rozgrywki, który sprawiał, że postacie tego typu sprawiały wrażenie bardziej papierowych niż powinny być w rzeczywistości. Kolejną wadą jest brak magicznych ułatwień, utrudniający zabawę w porównaniu z pozostałymi klasami.
Wszystkie znaki na niebie wskazywały, że wojownik doczeka się buffów wraz z wejściem pierwszej aktualizacji. Niestety dla miłośników walki wręcz, wzmocniony DPS nadszedł kosztem prędkości ataku.
Powyższy filmik, choć powstał w prześmiewczym celu, idealnie podsumowuje problematykę zmian wprowadzonych przez Grinding Gear Games. Wraz ze zwiększonymi obrażeniami, ataki melee zostały wydłużone, w związku z czym zadanie jednego ciosu trwa od trzech do czterech sekund, podczas których postać jest „bezbronna”.
Problem jest szczególnie widoczny na przykładzie buzdyganu, gdzie bohater pozostaje w bezruchu podczas atakowania. Sprawa inaczej wygląda u przeciwników, którzy stale zmieniają pozycję – co za tym idzie, nietrudno tu o chybienie i tym samym zmarnowanie czasu na nieudany cios. Konieczne jest zatem inwestowanie w Celność (Accuracy), której nie potrzebuje większość klas.
Ten świetny filmik można wzbogacić o kolejne 3 minuty na temat pancerza, punktów zdrowia i bycia zestunowanym/znokautowanym podczas walki.
Token_Thai_person: Czy umiejętności buzdyganu zadają więcej obrażeń, mają większe AoE czy cokolwiek, co wynagradza stanie podczas atakowania?
Mos1ju: Tak, daje więcej czasu na śmierć.
Gracze zwracają uwagę na widoczną niechęć studia GGG względem wojowników, zwłaszcza przy uwzględnieniu nerfów, nawet jeśli buffy były wyraźnie potrzebne. Co więcej, zaledwie garstka przedmiotów spośród 253 wydaje się być jakkolwiek przydatna. Zdaniem komentujących, twórcy zmarnowali jedynie dobre assety wizualne.
Wolałbym pięć unikatowych przedmiotów na całą grę, które są faktycznie dobre niż 100 g*wnianych.
Pierwsza aktualizacja do PoE 2 pojawi się już w tym tygodniu. Co sądzicie o zmianach wojownika? Myślicie, że Grinding Gear Games wprowadzi kolejne, być może bardziej satysfakcjonujące poprawki?
2

Autor: Aleksandra Sokół
Do GRYOnline.pl trafiła latem 2023 roku i opowiada o grach oraz wydarzeniach z ich świata. Absolwentka filologii angielskiej, która potrafiła poświęcić całą pracę naukową postaci komandora Sheparda z serii Mass Effect. Ma doświadczenie w pracy przy tłumaczeniach audiowizualnych, a obecnie godzi pracę anglistki z pasją, jaką jest pisanie. Prywatnie książkara, matka dwóch kotów, a także zagorzała fanka Dragon Age'a i Cyberpunka 2077, która pół życia spędziła po fandomowej stronie Internetu.