Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 listopada 2014, 14:49

Future Perfect – edytor gier sieciowych twórców Natural Selection 2

Studio Unknown Worlds zapowiedziało kolejny projekt, zatytułowany Future Perfect. Nie będzie to gra w ścisłym tego słowa znaczeniu, lecz raczej edytor tytułów przeznaczonych do rozgrywki wieloosobowej. Pozycja ta, powstająca z myślą o komputerach, jest jeszcze w prototypowej fazie produkcji, lecz można już kupić ją w ramach wczesnego dostępu.

Z tęsknoty twórców za graniem w sieci LAN narodziło się Future Perfect – edytor gier wieloosobowych.
Z tęsknoty twórców za graniem w sieci LAN narodziło się Future Perfect – edytor gier wieloosobowych.
Future Perfect w skrócie:
  • Producent: Unknown Worlds (Natural Selection 2, Subnautica)
  • Gatunek: edytor gier wieloosobowych
  • Technologia: silnik Spark, język skryptowy Lua, platforma Steam Workshop
  • Platformy sprzętowe: PC
  • Termin premiery: nieznany (ale tytuł można już kupić we wczesnym dostępie)

Jesteście pecetowcami i zazdrościcie posiadaczom PlayStation ogromu możliwości oferowanych przez serię LittleBigPlanet, a Project Spark z jakiegoś powodu Was do siebie nie przekonało? Jeśli odpowiedź na to pytanie brzmi twierdząco, powinien zainteresować Was kolejny projekt studia Unknown Worlds, znanego głównie z sieciowej strzelanki Natural Selection 2. Mowa tu o Future Perfect – jest to swoisty edytor moddingu, służący do tworzenia gier przeznaczonych do rozgrywki wieloosobowej. Pierwszy planowany moduł pozwoli na kreację programów z widokiem pierwszoosobowym, stawiających na rywalizację lub kooperację. Na tę chwilę projekt jest w fazie pre-alfa i oferuje bardzo skromne możliwości (można tworzyć i bawić się na ograniczoną skalę w trybie FPS), lecz da się już nabyć go w ramach wczesnego – czy też, jak chcą twórcy, „najwcześniejszego” – dostępu za 10 dolarów (ok. 33 zł). Kto rozważa zakup, niech ma na uwadze, że Future Perfect nie oferuje jeszcze zbyt wiele zabawy – to raczej okazja, by pomóc twórcom i wywrzeć wpływ na kierunek rozwoju produkcji.

Omawiana pozycja zostanie oparta na języku skryptowym Lua. Pozycja będzie przystępna dla nowicjuszy, oferując proste opcje dodawania i modyfikowania modeli, animacji czy artworków, a zarazem zaoferuje odpowiednio bogate możliwości dla weteranów moddingu. Tytuł zostanie połączony z platformą Steam Workshop (twórcy uruchomili już nawet stronę społeczności w serwisie firmy Valve Software, choć nie chcą jeszcze prowadzić tam sprzedaży Future Perfect). Dzięki takiemu rozwiązaniu gracze powinni mieć możliwość łatwego korzystania z dorobku innych użytkowników i dzielenia się własną twórczością. Ze Steamem sprzężone zostaną również serwery „gry”, co powinno zapewnić im przyzwoitą stabilność i przepustowość, a zarazem pozwolić znajomym bez trudu zorganizować sobie wspólną zabawę. Program napędza usprawniony silnik zastosowany wcześniej w Natural Selection 2 (o nazwie Spark).

Nad rozwojem Future Perfect czuwają obecnie raptem cztery osoby...

więc jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim prace nad tą "grą" zostaną ukończone.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej