Moder o pseudonimie Xilandro pracuje nad modyfikacją, która przenosi konie z gry TES IV: Oblivion do Fallout: New Vegas. Ma zadebiutować jeszcze w tym roku.
Fallout: New Vegas znane jest z klimatu mocno nawiązującego do klasycznych opowieści o kowbojach i pionierach Dzikiego Zachodu. Dzieło studia Obsidian nie zawiera jednak wszystkich elementów charakterystycznych dla westernu. Brakuje w nim chociażby możliwości przemierzania pustkowi Mojave na grzbiecie konia. Wygląda jednak na to, że to może się wkrótce zmienić. Wszystko dzięki moderowi o pseudonimie Xilandro (via TheGamer).
Otóż postanowił on przenieść wierzchowce, które były obecne TES IV: Oblivion, właśnie do Fallout: New Vegas. Operacja ta okazała się możliwa dzięki temu, że obie te produkcje działają na tym samym silniku – Gamebryo od firmy Gamebase. Nie oznacza to jednak że była łatwa. Jak zdradził twórca, praca zajęła mnóstwo czasu i, jak żartobliwie dodał, kosztowała sporo zdrowia psychicznego.
Ale udało się – w pełni interaktywny koń zawitał w okolice New Vegas. Oto, jak się on prezentuje w ruchu:
Niestety, jak na razie modyfikacja dodająca konie do Fallout: New Vegas nie jest jeszcze dostępna do pobrania. Ma się to jednak zmienić do końca tego roku.
Oczywiście w tym momencie osoby, które spójność świata cenią sobie nade wszystko, mogą zadać pytanie, czy istnienie koni w formie niezmutowanej jest zgodne z uniwersum Fallout? Z jednej strony, w DLC Nuka World do Fallout 4 NPC wydają się nieświadomi tego, jak wyglądają wierzchowce i porównują je do dużych psów. Natomiast z drugiej w samym New Vegas można znaleźć grafitti prezentujące jeźdźca na rumaku.
Ponadto w napisanej przez Chrisa Avellone'a powieści All Roads pojawia się żołnierz RNK siedzący na grzbiecie konia. Możemy zatem wysnuć teorie, że choć zwierzęta te nie są zbyt powszechne w zniszczonych wojną atomową Stanach Zjednoczonych, to gdzieniegdzie da się je jeszcze znaleźć. I na taki wyjątkowy egzemplarz trafił właśnie nasz Kurier (vide Fallout Wiki).
Oczywiście to nie pierwszy raz, gdy do trójwymiarowych gier z cyklu Fallout fani próbują dodać jakieś formy transportu. W Project Aroyo, czyli ambitnym remake'u Fallouta 2 na silniku Fallouta 4, odtworzono kultowy samochód Highwayman. Niestety, na ten moment nie da się nim jeździć swobodnie i służy wyłącznie jako punkt szybkiej podróży w trybie Survival.

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.