Fallout 76 - „Zawiedliśmy wielu ludzi”, mówi Todd Howard
W sieci pojawił się historyczny wywiad, w którym Todd Howard, reżyser i producent wykonawczy w Bethesda Game Studios, okazał skruchę w związku z nieudaną przed laty premierą Fallouta 76.

Todda Howarda nie trzeba raczej nikomu przedstawiać. To jeden z najbardziej rozpoznawalnych projektantów gier wideo, który zasłynął ze swoich pragmatycznych, dość kapitalistycznych poglądów i paru bardzo popularnych RPG – dostarczył nam między innymi produkcje z serii The Elder Scrolls, a także Fallouta 3, Fallouta 4 i Fallouta 76. O tym ostatnim nasłuchaliśmy się w ostatnich latach wystarczająco wiele, głównie ze względu na jego fatalny stan techniczny w dniu premiery (i długo, długo po nim) oraz fakt, że pożądane elementy, jak na przykład NPC, zostały uwzględnione dopiero w tegorocznej aktualizacji Wastelanders.
Todd Howard nigdy nie wystosował oficjalnych przeprosin w sprawie Fallouta 76, co prawda przyznał się do paru popełnionych błędów na E3 w 2019 roku, ale było to raczej tło do całej prezentacji. Mamy grudzień 2020 (minęły ponad 2 lata od premiery pełnej wersji gry) i podjęte zostały kolejne kroki w celu odkupienia się w oczach fanów – wszystko dzięki wywiadowi udzielonemu na łamach serwisu The Guardian. Deweloper opowiedział w nim co nieco o tym, jak jego zdaniem radzi sobie dziś branża, a także o swoich miłych doświadczeniach z Among Us (ponoć spędza z grą studia InnerSloth naprawdę wiele czasu). Jeżeli jednak prześledzicie rozmowę uważnie, to usłyszycie magiczne, dosyć przełomowe słowa reżysera Fallouta 76, które można chyba odebrać jako okazanie skruchy. A brzmiały one właśnie tak:
Zawiedliśmy naprawdę wielu ludzi.
Pozostało nam więc jedynie uzbroić się w cierpliwość i liczyć na to, że w takim tempie gdzieś za 12 miesięcy uda nam się usłyszeć szczere „przepraszam”. Tymczasem jednak pozostawimy Was z inną ciekawą przemową Howarda, choć nie do końca prawdziwą:
- 5 rzeczy, za które pokochałem Fallouta 76 [SERIO]
- Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
- Fallout 76 – poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Matysiak G Legend

No nie wiem. Żeby kogoś zawieść, najpierw ktokolwiek musi ci ufać.
jakubcjusz Konsul
Gdy Todd mówi, że zawiedli wielu ludzi, to jemu nie chodzi o graczy, tylko inwestorów.
zanonimizowany1310097 Senator
Na własne życzenie zniszczyli tą markę.
zanonimizowany721965 Centurion
Długo im trwało nim przeczytali opinie graczy z premiery.
LaakiPL Junior
Generalnie nie jest najgorzej. Wiekszosc hejtu jaki splywa na gre, sa to osoby, ktore gry albo nie posiadaja i powtarzaja to, co osoby, ktore mialy zle przejscia z gra, lub te ktorym ta gra nie idzie ze wzgledu na ich setup komputera. Ja osobiscie mam sredni pc, obecnie jesli chodzi o ustawienia graficzne uzywam starego gtx760 a moj obecny ram to 8gb 1333hz..Gra spokojnie na 1920x1080 w medium chodzi. Wiec niewiem na jakim ziemniaku ludzie musza probowac odpalac ten tytul zeby przynajmniej na najnizszych im to chodzilo. Narzekac mozna na srednie lub dluzsze ekrany wczytywania. Jest sporo niedociagniec w teksturach gdzie jest mozliwosc wskoczenia w sciane, etc.. Tak samo jesli chodzi o glitche, niektore z nich pozostaja nadal mimo update i patchy.
Wg. Mnie troche wiecej zainteresowania wymaga ten tytul pod wzgledem technicznym. Sam gameplay jest wciagajacy i jest masa aktywnych graczy i eventow kazdy napewno znajdzie cos dla siebie, tylko wystarczy sie nie sugerowac opinia osob ktore z nudow pluja na ten tytul bo sie czegos naczytaly w internecie.
Pozdrawiam.