Fallout 76 – rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.
Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Mała rewolucja czeka nas w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.
System statystyk postaci S.P.E.C.I.A.L. to jeden ze znaków rozpoznawczych serii Fallout. Dlatego nikogo nie zdziwi informacja, że pojawi się on również w nadchodzącym Fallout 76. Na potrzeby trybu multiplayer będzie on jednak nieco zmodyfikowany. To samo czeka zresztą system perków.
Podobnie jak w Fallout 4, w miarę zdobywania kolejnych poziomów, gracze otrzymywać będą specjalne punkty (perk points). Gra przyznawać będzie jeden punkt na każdy poziom postaci, jednak sposób ich wykorzystywania będzie różnił się od tego, do czego mogliśmy się już przyzwyczaić. Punkty umiejętności (perków) wydawać będziemy w jednej z siedmiu kategorii S.P.E.C.I.A.L.
Gdy zdecydujemy się przypisać punkt do jednej z kategorii, nie zobaczymy okienka wyboru nowej umiejętności, tylko jedną z trzech kart perków. Każda z nich ma do zaoferowania coś innego. Karty perków będą miały trójstopniowy system rang – „moc” umiejętności będzie zależała od ilości gwiazdek na karcie perka. Prawdopodobnie rozwój kart będzie odbywał się przy zdobywaniu kolejnych poziomów, to znaczy zamiast wydawać punkt na nowe umiejętności, pojawi się możliwość dodania gwiazdek do już posiadanych.
W nowej odsłonie serii Fallout zmieniony zostanie nie tylko system zdobywania perków, ale także sposób ich używania. Do tej pory, odblokowując jakąś umiejętność, uzyskiwaliśmy do niej stały dostęp (wszystkie perki były aktywne cały czas). W Fallout 76 nasza postać będzie miała ograniczoną ilość slotów na perki. Oznacza to, że będziemy czerpać korzyści z posiadania perka dopiero w momencie umieszczenia jego karty w przeznaczonym do tego slocie.
Nie będzie zatem możliwości aktywowania wszystkich posiadanych przez gracza perków. Zapowiadana jest jednak opcja podmiany kart perków „w locie”, aby móc dostosować umiejętności naszej postaci do sytuacji na ekranie.
Przypomnijmy jeszcze, że Fallout 76 zmierza na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Gra ukaże się 14 listopada tego roku. Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.
Więcej:GOG ma specjalny prezent dla kupujących Bloodlines 2. Oferta kończy się za tydzień

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Tlaocetl Senator

Gra sie dobrze sprzeda, 3-6 miesiecy bedzie tlok na serwerach, a potem pozostanie garstka fanow.
Tak teraz wyglada rynek MMO, oprocz WOWa oczywiscie, gdzie ta "garstka" to nadal 5mln.
Mimo wszystko developerzy zarobia.
day.tripper Centurion

Od 4 części to już nie jest Fallout i koniec, kropka. To jakiś Battlefield w wersji sandbox.
marcban Konsul
Żądza zysku, żądza zysku nigdy się nie zmienia...
zanonimizowany1268540 Legionista
Nie ma sprawy, za wszystko zapłacę. Jestem bogatym biznesmenem.