Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2020, 18:26

Fallout 76 Wastelanders - bug pozwala NPC-om kraść broń poległych graczy

Gracze Fallout 76 donoszą o ciekawym błędzie w aktualizacji Wastelanders. Okazuje się, że postacie niezależne mogą przeszukiwać ciała poległych graczy i kraść ich wyposażenie. Czyżby zemsta za okradanie NPC-ów z ich majątku?

Fallout 76 Wastelanders - bug pozwala NPC-om kraść broń poległych graczy - ilustracja #1
Gracze okradający NPC-ów to jedno, ale postacie niezależne nie pozostają dłużne.

Kiedy Fallout 76 otrzymał aktualizację Wastelanders, niektórzy zwrócili uwagę na swobodne podejście wprowadzonych w niej postaci niezależnych do kradzieży. NPC-e bowiem nie przejmowały się zupełnie, kiedy gracze wynosili należące do nich przedmioty (via Polygon). Jednak tego samego nie można powiedzieć o tych, którzy zauważyli kolejny interesujący błąd. Otóż bohaterowie niezależni mogą przeszukać ciała poległych graczy i zabrać należące do nich bronie oraz amunicję. Dzieje się tak w przypadku misji w ramach specjalnych wydarzeń wykonywanych razem z postaciami kierowanymi przez komputer.

Niestety (czy raczej na szczęście), nie taka była intencja twórców. Przedstawiciele firmy Bethesda wypowiedzieli się w temacie w serwisie Reddit poświęconym tej usterce i obiecali jak najszybciej przyjrzeć się sprawie. Co się tyczy graczy, niektórzy podejrzewają, że jest to nie tyle błąd per se, ile niewyłączona opcja dla sztucznej inteligencji. Postacie niezależne we wcześniejszych grach Bethesdy – Fallout 4 oraz The Elder Scrolls V: Skyrim – mają bowiem zakodowane automatyczne przeszukiwanie pobliskich zwłok. Najwyraźniej deweloperzy zapomnieli przeprogramować NPC-ów. Inni jednak twierdzą, że to zupełnie nowy błąd

Aktualizacja Wastelanders zadebiutowała w zeszłym tygodniu jednocześnie z wydaniem na Steama, oprócz postaci niezależnych wprowadzając sporo zawartości i poprawek. Całość została przychylnie przyjęta przez większość graczy, choć grze wciąż wiele brakuje do perfekcji. Jednak najwyraźniej twórcom trudno zerwać z tradycją aktualizacji wprowadzających intrygujące błędy.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej